Про погану звичку тримати руку на важелі перемикання передач водіям ніхто не каже, а дарма: помилка у поводженні з цим чутливим органом управління ступенів ходу може дорого коштувати.
Водії автомобілів з механічною коробкою передач інстинктивно тримають руку на важелі перемикання передач. Розцінюється таке як зручність та можливість швидко змінити передачу при необхідності.
Однак фахівці вважають і перший випадок, і другий великою помилкою, оскільки така звичка прискорює знос компонентів трансмісії, провокує скорочення терміну служби коробки передач та веде до дорогого ремонту. Як пише moto.pl, важіль механічної коробки передач дуже чутливо реагує на найменші навантаження.
Читайте також В Європі змінились вимоги до водіїв та їх посвідчень: що нового
У стані спокою рука на важелі перемикання передач має певну вагу. Сучасні коробки передач – це не просто набір шестерень й вилки перемикання, а дуже тендітний механізм з масою компонентів, що реагують на найменші навантаження. Завдяки їм водій та навколишні нині не чують скрегіт й усілякі шуми при перемиканні.
Обираєте авто для батьків? Вони цінують якість, надійність, та перевірені часом технічні рішення. SUZUKI Vitara обладнана простим та водночас надійним бензиновим двигуном та гідротрансформаторною коробкою передач, має високий кліренс та прекрасну оглядовість. А ще – зручний салон та місткий багажник. Те, що треба для батьків!
Рекламна інформація
Усі механічні компоненти навіть при своїй надійності потребують належного обслуговування та догляду. Тримання руки на важелі перемикання передач створює постійний тиск на синхронізатори та вилки, що зменшує ресурс їх роботи.
Фахівці з ремонту трансмісії зазначають, що навіть невелике зусилля може спричинити мікропошкодження. В результаті такого, здавалось би, мізерного навантаження, коробка передач стає менш плавною, водій з часом може чути скрегіт під час перемикання з другої на третю передачу або відчувати люфт у важелі перемикання передач.
Читайте також В ЄС спростять визнання водійських посвідчень з України
Отож, чому не слід залишати руку на важелі перемикання передач? Мова не йде про старі "Жигулі", а ось з сучасними автівками та їх механічними коробками передач так поводитися не слід – внутрішні компоненти трансмісії реагують на найменші зусилля.
Під час руху усі елементи трансмісії піддаються вібрації. У поєднанні з постійним навіть мізерним тиском на важіль МКП це автоматично веде до ослаблення компонентів трансмісії. На практиці це проявляється у складнощах перемикання передач, скреготінні або навіть пропуску передач під час руху.
Практика показує, що сума у виставленому рахунку за ремонт може коливатися від кількох тисяч до десятків тисяч гривень. Якщо заміна вилки дешевша, ніж синхронізатора, то це не дуже врятує, оскільки у більшості випадків обидві роботи вимагають часткового або повного демонтажу КПП, що збільшує загальну вартість.
Читайте також Польща вводить водіям інший ліміт алкоголю та зелену наліпку на скло
В деяких моделях специфіка конструкції така, що доступ до механізмів надто складний і збільшує вартість послуги. До того ж слід врахувати, що вартість оригінального синхронізатора або вилки значна, особливо для автомобілів преміум-класу. Та й на бюджетних сучасних моделях вона не з дешевих.
Скажімо, цінник на синхронізатор задньої передачі до BMW X1 коштує 6450 грн, до BMW F20 - 6434 грн. Додайте сюди діагностику, демонтаж, монтаж з оплатою праці трансмісійника і вийде 15-20 тисяч гривень, а то і більше. Все залежить від моделі автомобіля, складності роботи та цін у конкретному сервісі.
Позбутися поганої звички утримання руки на важелі коробки передача варто з наведених вище причин. Втім, є ще одна не дуже втішна реакція на покладену туди руку.
Читайте також Конфісковані у п'яних поляків автомобілі продають менш ніж за тисячу євро
Стосується вона не стільки МПП, скільки самого водія. Тут уже застерігають і трансмісійники, і медики. Річ у тім, що у коробці передач під час руху йдуть потужні вібраційні процеси й ця вібрація через важіль передається на руку та весь організм людини.
Це – дуже погано. Недарма людей, робота яких пов'язана з навантаженнями на руки від вібрації, на пенсію відправляють раніше.