Про початок комерційної експлуатації електрозаправок оголосили кілька мереж АЗС та найбільший вітчизняний оператор електромереж.
Схоже, ера безкоштовних зарядок для електромобілів в Україні відходить у минуле. Днями кілька мереж автозаправних станцій оголосили про комерційну експлуатацію електрозаправок. А найбільший вітчизняний оператор елетромереж презентує свої зарядні станції вже наприкінці квітня.
“OKKO Group у найближчі місяці розпочне торгівлю електричною енергією на ринку України. 23 березня компанія "ОККО Контракт", що входить до його складу, отримала ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електроенергії", - говориться в релізі компанії. Наразі зарядні станції малої потужності на АЗК ОККО безкоштовні, а "швидкі" зарядки, що експлуатуються в партнерстві з компанією VLS Energy – платні, через спеціальний додаток.
Столична мережа АЗС KLO оголосила про переведення послуги заправки електромобілів на платну основу. З початку квітня 2018 року наявні на АЗС електрозаправки продаватимуть похвилинний доступ до зарядного обладнання.
Найбільший оператор елетромереж в Україні корпорація ДТЕК планує наприкінці квітня у Києві відкрити на першому етапі 10 швидкісних зарядок по 50 кВт. Станції будуть знаходитись на парковках бізнес- та торгових центрів, АЗС.
Читайте також: В Україні вироблятимуть власні електромобілі
Поки що не всі власники електричних заправок можуть продавати електроенергію, адже у них немає спеціальної ліцензії. Ті з них, хто заправляють електромобілі за гроші без ліцензії, беруть кошти за "оренду обладнання".
Таким чином працюють електрозаправки мережі "Автоентерпрайз". Вартість доступу до їх обладнання в залежності від потужності та місцезнаходження становить 0 – 1 грн. за хвилину.
Мережі елетрозаправних станцій VLS Energy та TOKA використовують власну "валюту" для розрахунку за спожиту електроенергію. Зокрема 1 TOKA в денний час коштує 5,85 грн, в нічний – 4 грн. В мережі VLS Energy вартість одиниці VLS Energy, яка еквівалентна одному кіловату, становить від 5 до 8 грн. в залежності від типу та потужності станції.
Зарядні станції ДТЕК будуть продавати електроенергію в кіловатах, адже у компанії є ліцензія на її продаж. Вартість зарядки буде відповідати ринковій у цьому секторі, уточнили в компанії.
Таким чином, власники електромобілів в Україні, які хочуть швидко їх зарядити, мають за це платити. Однак навіть "повільні" заправки поступово стають платними.
Нагадаємо, що за два місяці ринок електромобілів зріс на 60%.