Найбільш незрозуміла та фінансово непідвладна здоровому глузду кільцева розв'язка побудована в Угорщині між Залаегерсегом і Заласентіваном: вона логістично ні з ким, ні з чим не зістикована - просто стоїть сиріткою посеред поля.
Про будівництво сповіщає гарна інформаційна дошка проєкту, де вказано, що замовником об'єкта є муніципалітет Залаегерсег. На створення цієї дорожньої споруди, будівництво якої розпочалося 4 роки тому, витрачено добрі 500 мільйонів угорських форинтів із фінансування Європейського Союзу.
За деякими джерелами, як розповідає atlatszo.hu, тут мав бути логістичний центр і контейнерний термінал приватної компанії Metrans. Для цього побудували кільцеву розв'язку.
Читайте також Капремонт дороги до кордону ведеться у дві зміни: що підштовхує
Однак проєкт Metrans, анонсований у 2021 році, досі не стартував, оскільки потребує розвитку залізниці. Залізничне полотно обіцяв насипати й вкласти колію уряд Угорщини ще 4 роки тому, але з того часу так нічого й не зробив.
У лютому 2021 року міністр закордонних справ Петер Сійярто оголосив, що транспортна компанія Metrans побудує контейнерний термінал і логістичний центр у Залаегерсегу вартістю 15,7 млрд форинтів.
Місія гарна, проєкт вважався перспективним. Метою німецької компанії з інвестиціями було дозволити товарам, що прибували залізницею з портів Адріатичного моря (Трієст, Копер, Рієка), продовжувати рух звідси в напрямку Словаччини, Чехії та Польщі, без необхідності проходити через Будапешт.
Інформаційна дошка проєкту ЄС, а на задньому плані – кільцева розв'язка. Фото: Átlátszó,Gergely Pápai
Щоб допомогти інвестиціям, муніципалітет Залаегерсег взяв на себе зобов'язання побудувати кільцеву розв'язку та дорогу, що веде до майбутнього контейнерного термінала, а також розвивати комунальні послуги на території, придбаній компанією. Муніципалітет вже виконав свої зобов'язання до кінця 2023 року.
Читайте також Біля Віти-Поштової вже видно "світло в кінці тунелю": свіжі фото з об'єкта
Попри те, що у вересні 2021 року представники Metrans заклали перший камінь у фундамент інвестиції, будівництво ні терміналу, ні логістичного центру не розпочато. Уряд Віктора Орбана, м'яко кажучи, не поспішав з виконанням обіцянок щодо залізничної дельта-траси.
Кільцева розв'язка побудована за сучасними стандартами, але веде з нізвідки в нікуди. Фото: Átlátszó,Gergely Pápai
Мер Залаегерсега наголосив, що муніципалітет виконав взяті на себе завдання, він не має впливу на будівництво дельтової колії.
У Metrans заявили, що наразі вони не змогли розпочати інвестування, оскільки залізниця не побудована.
"В умовах відсутності залізничного сполучення робота терміналу неможлива", - зазначають у Metrans.
Читайте також На кордоні з Угорщиною відкриють "денний" пункт пропуску для легкових машин
Все це буде нескоро. Проблемна залізнична дельта-траса в Заласентівані не буде завершена в одну мить: згідно з повідомленням про державні закупівлі, поки що невідомий переможець тендеру повинен буде побудувати її за 840 днів, тобто більше ніж за 2 роки.
Тому, навіть якщо вони почнуть роботи цьогоріч, завершення будівництва буде не раніше кінця 2027 року, хоча на церемонії закладки фундаментного каменю у 2021 році чиновники заявили, що контейнерний термінал почне працювати вже у 2023 році.