Коронавірус і китайські автовиробники: чому можна навчитись у нації, що вже виходить з кризи

20 березня 2020

Перейматись фінансовими проблемами, коли усі довкола більше хвилюються за здоров'я та життя – можливо, й дивно, але не погано. Тому що пандемія обов'язково матиме економічні наслідки.

Усього два місяці знадобилось коронавірусу для того, аби перевернути світову економіку. Падіння продажів автомобілів, у часи боротьби з коронавірусом, здається, має логічне пояснення, та важливо зрозуміти, як нинішня ситуація позничиться на найближчому майбутньому і які висновки можна зробити вже зараз.

Читайте також: На українських заправках почали відмежовуватись від покупців

В автомобільній промисловості США та Європи зайнято понад 24 мільйони людей, включаючи постачальників автокомпонентів, виробників і дилерів автомобілів тощо. Автомобільна промисловість Британії щорічно заповнює близько 15 відсотків державної казни. Хоча залежність від автоіндустрії в інших державах, як і в Україні, не така висока, більшість європейських країн вже відчула на собі перші економічні наслідки вірусної кризи, а для решти це неминуче.

З іншого боку, епіцентр епідемії – китайський мегаполіс Ухань, вчора оголосив про те, що нових випадків інфікування грипом не зафіксовано. Це перша гарна звістка від початку епідемії, хоча про вихід з кризи говорити ще зарано.

Китай першим почав закривати великі виробництва на карантин. Такі ж обмеження торкнулись закладів торгівлі. Люди залишались вдома. Не дивно, що реєстрація нових автомобілів у країні протягом лютого різко скоротилась. Та якщо на початок лютого було зафіксовано скорочення реєстрацій на 92%, до вже на початок березня крива пішла вгору і зупинилась на мінус 81,7%. Протягом 15 перших днів березня було зареєстровано на 47% менше машин, ніж за аналогічний період минулого року. Тобто, ринок на півдорозі до одужання.

Читайте також: У скільки мільярдів євро обійшовся Volkswagen'у дизельгейт: приголомшлива цифра

Як це вдалось? Перший і головний момент – робота не припинялась. Дистанційно, з численними обмеженнями, в меншій кількості, але автовиробники вели діяльність. Багато з них використали підвищену активність користувачів в Інтернет для розширення пропозицій на замовлення товарів онлайн.

Кількість продажів авто в Інтернеті зросла від кількох сотень до тисяч і тисяч. Це звучить очевидно, але продавці чекали, коли канали продажів в Інтернеті дійсно почнуть працювати і тепер вони працюватимуть навіть після того, як справи налагодяться. Разом з тим, знайдуть більше клієнтів фірми з доставки товарів, безпілотники і дрони.

Таким чином гнучкість і вміння пристосовуватись до змін у всьому, від ланцюга поставок до нових умов роботи, є ще одним антидотом проти кризи.

Читайте також: Ілон Маск називав паніку через коронавірус дурістю, а тепер каже, що готовий випускати медичні вентилятори