Нова Верховна Рада ще не почала працювати, а збір законодавчих ініціатив вже йде повним ходом. Деякі з них напряму стосуються автомобільного ринку.
Генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко за проханням нової команди Президента України приготував для перелік "атавізмів" та абсурдних заборон, які необхідно скасувати або внести зміни.
Читайте також: Категорії водійських прав в Україні: що для чого
Також Олег Назаренко назвав кілька ініціатив, які на його думку потрібно прийняти "з метою дерегуляції та ліквідації корупції на авто ринку".
"Список дуже великий і тому надаю лише декілька пунктів та прошу надати і Ваші пропозиції до нашого Листа. Обіцяю, любі френди та підписники, всі отримані від Вас пропозиції, що заслуговують уваги, подати на розгляд Президента!" – пише Олег Назаренко.
Читайте також: Доступне розмитнення: як порахувати розмитнення авто в 2019 році
1) Необхідність реєстрації легкових автомобілів в військоматах (РВК) для їх обліку перед постановкою на облік в Сервісних центрах (СЦ) МВС(хоча СЦ МВС готові просто в режимі он-лайн передавати в РВК всі дані про всі зареєстровані транспортні засоби( Навіщо РВК інфа про легковики? " Єслі завтра в бой", то генерали на Бентлі, а бійці на "Ланосах" воювати поїдуть? );
2) Необхідність отримання сертифікатів на радіообладнання, яке вже є встановлене в імпортованих транспортних засобах та сертифіковане в ЄС( Навіщо? Саме авто вже сертифіковане в ЄС РАЗОМ з радіообладнанням! Навіщо повторна сертифікація!?) ;
3) Необхідність отримання і фіктивної видачі номерних знаків "транзит" на нові придбані транспортні засоби (ТЗ) (Навіщо? Реально згідно законодавства нові ТЗ не виїжджають з автосалонів до реєстрації, так як їх огляд в СЦ МВС вже скасований, а після реєстрації отримують державні номерні знаки і, таким чином, номерні знаки "транзит" просто без використання знищують, а держава втрачає ресурси);
4) Необхідність сплати імпортерами мастил, так званого "утилізаційного збору", хоча реальної ніякої утилізації мастил просто не існує, так як реалізують мастило автомагазини чи СТО, які просто продають мастило покупцям і ніякого контролю за використанням цих мастил власниками авто просто фізично бути не може( Навіщо цей побор? Насправді це просто податок, який включають в ціну мастила для покупців!);
5) Необхідність придбання в СЦ МВС українськими автовиробниками, так званих, актів прийому-передачі для реєстрації ТЗ в паперовому вигляді, хоча аналогічну інформацію автовиробники дублюють до СЦ МВС і для автоімпортерів аналогічні паперові бланки довідок-рахунків, замінені на електронні аналоги вже 5 років тому( Навіщо? Декларуємо ІТ технології, а самі пишемо папірці!);
6) Необхідність постановки на облік автосалоном авто при "трейд-ін" при викупі авто, хоча при викупі аналогічного авто автосалоном через комісійний договір обов’язковість постановки на облік не передбачена, а процедура аналогічна( Тут логіка цієї вимоги взагалі відсутня!);
7) Заборона для автосалонів, які мають право реалізації чужих транспортних засобів, продавати власні ТЗ і вони змушені фіктивно реалізовувати їх через нібито "комісію" в інших автосалонах( Ну навіщо? Автосалони змушені робити фіктивний документообіг!);
8) Необхідність при імпорті навіть одного авто простим українцем звернення до посередника-брокера, тобто заборона самому провести операцію декларування самостійно без додаткових затрат 300-500 дол. США( Чому не дозволити людям самостійно розмитнити авто?);
9) Необхідність при тестуванні авто чи перегоні з салону в салон попередньо його зареєструвати в СЦ МВС з отриманням державних номерних знаків і заборона використовувати при "тестах" номерні знаки "транзит" (Навіщо? Наприклад, в США чи ЄС дилери мають для тестування спеціальні номерні знаки і не зобов’язані реєструвати авто на себе , потім тестувати і лише потім перереєстровувати на покупця, створюючи черги в СЦ МВС, як це є в Україні!);
10) Необхідність отримання дозволу на надання послуг по встановленню газобалонного обладнання (ГБО), тим дилерам ГБО і їх станціям техобслуговування, які вже акредитовані на такі встановлення і обслуговування європейським виробником ГБО (хоча в ЄС акредитують та навчають фахівців таких СТО саме виробники ГБО). В той же час, наші чиновники дають такі дозволи СТО, фахівців в яких не готували виробники ГБО і які не мають відповідної технологічної документації (Навіщо? Це просто "кормушка" для чиновників!);
Читайте також: Реєстрація авто 2019: як переоформити транспортний засіб - відеоінструкція
Читайте також: як отримати посвідчення водія