Підготовка до зими повинна починатися не в гаражному боксі, а в свідомості кожного водія. Щоб зустріти День бляхаря у всеозброєнні, потрібно переналаштувати себе і машину на зимовий лад. Читайте, як правильно їздити взимку на автомобілі.
Справжня зима для автомобіліста починається разом з першим снігом. Він скасовує "літні" закони зчеплення коліс з асфальтом, і ось до цього водії з року в рік виявляються не готові. Звідси і виникло поняття "День бляхаря" – перший день з більш-менш стійким сніжним покриттям на дорогах. Він називається так, тому що авто б'ються, а щоб їх полагодити, треба звертатись до бляхаря.
Снігу може бути мало, він може пролежати всього півгодини, але цього буває достатньо для катастрофічного числа великих і малих ДТП. Вже на наступний день число аварій знижується, тому що водії згадують свої зимові навички. Ось з цього і повинна починатися підготовка до зими.
Читайте також: Як продовжити життя залізного коня: Лайфхак для автомобілістів
5 порад водіям для їзди в зимовий період:
1. Згадайте ваші "торішні" навички зимової поведінки за кермом, і освіжіть їх на практиці, не чекаючи снігопаду та ожеледиці: знизьте середню швидкість руху, гальмуйте завчасно, маючи на увазі, що під колесами в будь-який момент може виявитися лід або сніг.
2. Налаштуйтеся лише на плавне поводження з органами управління. Уникайте різких рухів кермом і педалями. По-літньому грубе поводження ними в кращому випадку не дасть вам нормально рушити з місця, а в гіршому – відіб'ється на керованості й призведе до зіткнення. На слизькій дорозі при гальмуванні не доводьте колеса до блокування (якщо машина без ABS), при рушанні з місця використовуйте другу передачу.
3. Приготуйтеся до того, що інші учасники руху після випадання першого снігу будуть робити помилки. Намагайтеся передбачити їх, поставивши себе на місце неакуратного водія або новачка: на випадок заносу залишайте більший інтервал при роз'їзді із зустрічними машинами в поворотах й пам'ятайте про складнощі збереження дистанції в ряду. Щоб вас на слизькій дорозі не вдарили ззаду, намагайтеся гальмувати заздалегідь і плавно. Як правило, водій, якій їде позаду, в такій ситуації підсвідомо "підхоплює" обережний темп того, що їде попереду і перестає "висіти" на його бампері.
4. Пам'ятайте, що взимку велика ймовірність зустріти на шляху туман, снігопад, хуртовину – умови, при яких людина виявляє об'єкти на набагато меншій відстані. Тобто ви (як і інші водії) можете помітити небезпеку занадто пізно. А значить, при найменшому погіршенні видимості – підвищена увага, знижена швидкість руху і включене ближнє світло фар або денні ходові вогні.
5. Привчіть себе перед поїздкою повністю очищати скло авто від снігу та вологи, адже на зимовій дорозі виправити свою помилку складніше, оскільки екстрене гальмування або маневр бувають неможливі. Запітнілі вікна, іній, лід і сніг на склі і дзеркалах обмежують оглядовість. Але часто ми вважаємо дрібницею, якщо якийсь куточок скла залишився неочищеним або "нероспітнілим". Краще втратити пару хвилин на повну очистку всіх вікон машини, ніж отримати сюрприз у вигляді пішохода або автомобіля, котрі виринули з "мертвої" зони в останній момент.
Читайте також: Прийшов час змінити шини на зимові
Отже, головний висновок для автовласника з нагоди очікування Дня бляхаря: на зимовій дорозі радикально змінюються умови зчеплення коліс з дорогою, і вплинути на закони фізики ми тут не в силах. Єдиний ефективний захід – низька швидкість руху, що дає запас часу на виявлення небезпеки і маневр.
Звичайно ж, приводячи все вищесказане, ми маємо на увазі, що з технічної точки зору підготовка до зими вашої машини вже закінчена. Власне, про цю окрему і змістовну тему ми поговоримо з вами наступного разу.
Нагадаємо, що відомий автогонщик дав поради, як їздити в дощ.