Здавалося б, для чого ще потрібна пожежна машина, як не для гасіння пожежі? Однак, сьогодні купують пожежні авто не тільки вогнеборці, і не тільки для протистояння вогню.
Спецтехніка на шасі вантажних машин – річ специфічна і багата на тонкощі і нюанси. З одного боку, такий автомобіль вимагає від власника чимало додаткових клопотів, з іншого, він дає можливість отримати деякі додаткові “бонуси”.
АЦ-40-63Б на базі ЗІЛ-130 – певно, дотепер найпопулярніша модель пожежного транспорту на территорії України. На борту – дві цистерни на 2300 л і на 170 л.
Наприклад, маючи пожежну машину, ви повинні будете періодично дбати про дозвіл на спецсигнали, переживати щодо замерзання води і піноутворювача в цистернах та насосі узимку.
ТАКЖЕ ИНТЕРЕСНО: Що сьогодні модно колекціонувати: неймовірно рідкісні ретроавтомобілі
Але пожежний автомобіль не завжди купують з метою охорони від вогню, іноді буває вигідно придбати його суто як транспортний засіб. У деяких оголошеннях про продаж “пожарок” навіть пропонуються варіанти – продаж з ПТО (або ПТВ - пожарно-технического вооружения) або без такого. Навіть якщо не видаляти цистерни для води і піноутворювача і залишити за машиною функцію водовозу, у відсіку для бойового розрахунку та в бічних відсіках можна перевозити певне майно.
Пожежна автоцистерна АЦП-30 (157) модель 27 на шасі ЗІЛ-157К випускалася у 1959-64 рр. Машину випускали на Прилукському заводі ППО (Чернігівська обл.).
У пожежного автомобіля у випадку купівлі його як транспортного засобу є певні переваги. Перш за все, це зазвичай малий пробіг, бо машина більше перебуває в режимі очікування, аніж у режимі використання за призначенням. Також, якщо машина раніше служила в офіційній пожежній частині, то покупець майже завжди зможе дізнатися всю історію машини. Це можливо завдяки наявності експлуатаційної карти, до якої щодоби заносяться усі випадки роботи автомобіля і режими, у яких це відбувалося.
Нарешті, в наш час пожежне авто може стати вигідним способом придбати вантажівку високої прохідності з колісною формулою 6х6 у дуже доброму технічному стані. Проте, у вживаних “пожежних лінійок” є і певні негативні сторони.
Пожежний автомобіль АЦ-40 (131) на базі ЗІЛ-131 – гарний шанс придбати машину із повнопривідним шасі 6х6 в непоганому стані.
ТАКЖЕ ИНТЕРЕСНО: Де краще купувати вживаний автомобіль
Пропозиція пожежних машин на інтернет-майданчиках доволі широка, найбільше їх продається в сусідніх європейських країнах – Польші, Німеччині. Це не тільки машини на більш-менш сучасних шасі, а й доволі екзотичні машини типу Mercedes L Kurzhauber. Стан їхній найчастіше непоганий, але європейські ціни, м’яко кажучи, кусаються.
На фото “розкуркуленого” АЦ-40 (130) видно, скільки місця у відсіках обабіч головної цистерни, якщо видалити звідти пожежно-технічне обладнання
Пропозиція пожежних машин в Україні сьогодні на порядок скромніша, адже вони масово міняли свою прописку вже років 15 – 20 тому. Придбати ЗІЛ а то й “Урал” із загонів державної пожежної охорони практично неможливо, але є інші джерела.
Отже, звідки беруться пожежні машини на вторинному ринку в Україні:
У віддалених районах ще можна знайти унікальні пожежні авто на шасі ЗІЛ-157. Практичної цінності вони не мають, але під реставрацію – саме воно
В будь-якому випадку покупка пожежного автомобіля на вторинному ринку може виявитися вигідним надбанням для підприємливої людини.
ТАКЖЕ ИНТЕРЕСНО: Коли краще купувати машину, щоб зекономити купу грошей