Новий закон "Про ОСЦПВ" змінить принципи виплати відшкодування власникам ненових автомобілів. Головна відмінність – не буде враховуватись коефіцієнт зносу.
Зараз триває робота над новою редакцією закону України "Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів". Головна відмінність нової редакції у зміні принципу оцінки завданої шкоди.
Читайте також: Коли відсутність страхового полісу не є підставою для штрафу
"Чинний закон "Про ОСЦПВ", прийнятий у 2004 році, базувався на європейських практиках, однак у ньому є норми, що викликають обґрунтовані нарікання у людей, які постраждали в ДТП. Один з основних таких моментів – саме виплати з урахуванням зносу запасних частин, що підлягають заміні під час ремонту. Тому в новому законопроекті ми відходимо взагалі від концепції зносу і переходимо до концепції "приведення пошкодженого автомобілю до стану, в якому він був до ДТП", – роз’яснив генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко.
Експерти ринку зазначають, що в європейських країнах 93-96% виплат здійснюються безпосередньо на СТО задля компенсації витрат на відновлювальний ремонт, а не як кошти, що сплачуються постраждалому. Грошові виплати здійснюються лише в окремих випадках. Наприклад, коли відновлення автомобіля після ДТП є економічно недоцільним.
Така концепція компенсації шкоди, що зазнав автомобіль внаслідок ДТП, має наступні переваги:
У певних випадках за згодою між страховиком та постраждалим може бути виплачена компенсація у грошовій формі. Наприклад, коли постраждалий взагалі не хоче ремонтувати пошкоджену автівку, а планує продати її з дисконтом, який враховує пошкодження внаслідок ДТП.
Нагадаємо, зараз виплата страхового відшкодування за автомобілі іноземного виробництва, віком від 7 років, та вітчизняного, віком від 5 років, відбувається з урахуванням так званого "зношування запчастин".
"В Україні середній вік автопарку, за різними оцінками, становить від 19 до 24 років. Зараз, згідно з чинним законодавством, значна частина постраждалих у ДТП отримує виплати з ОСЦПВ з вирахуванням зносу запчастин у 50-70%, що є несправедливим і не відповідає європейським практикам. Вирішення такої проблем на законодавчому рівні значно підвищить рівень захисту інтересів постраждалих у ДТП та довіру до страхування", – коментує Володимир Шевченко.