В автомобілі не так багато деталей, які настільки відверто труться одна об одну без будь-якого мастила. Автовиробники багато зробили для того, щоб гальмівні диски і колодки не вимагали особливої уваги, але…
І гальмівні диски і колодки зношуються неминуче, причому цей процес майже завжди “індивідуальний” і залежить від власника і умов експлуатації. Тим часом, відпрацювавши своє, колодки чесно виконують свою функцію до останнього міліметра накладки. Але коли в один не найкращий момент вони таки стираються "в нуль", так само майже "в нуль" падає ефективність гальмівної системи.
Ресурс гальмівних колодок, як і дисків, залежить від стилю їзди водія і декількох інших факторів.
На жаль, єдиної цифри пробігу колодок вам ніхто не назве, багато що залежить від стилю їзди водія і якості обраних деталей. Тому існує кілька способів, як правильно перевірити гальмівні колодки – щоб не залишитися без гальм раптово, далеко від дому.
Читайте також: Щоб не відмовили гальма: як обслуговувати систему
При деяких типах конструкції оцінити стан гальмівних колодок можна тільки, частково розібравши супорт.
Зазвичай стан колодок і гальмівних дисків перевіряється під час регламентного ТО, і тут важливо, щоб проводив його співробітник СТО компетентний і старанний. Адже справа в тому, що на момент перевірки колодки можуть бути ще цілком придатними до експлуатації, але сервісмен повинен уміти спрогнозувати, який вигляд вони матимуть до наступного планового ТО. І запропонувати водієві на вибір варіанти дій: спеціально перевірити колодки, скажімо, за 5 тис. км, або замінити їх зараз, превентивно, щоб вони гарантовано дослужили до наступного ТО.
Настільки різними можуть стати колодки комплекту з одного автомобіля. Три праві явно переробили відведений їм час.
Читайте також: Як вибрати та купити двірники на авто
Якщо ви перевіряєте колодки і гальмівні диски самостійно, майте на увазі кілька тонкощів.
На гальмівному диску можна помітити три види старіння: борозни, буртик і тріщина. Перші два дефекти іноді можна "вилікувати" мехобробкою.
Найвірніший спосіб тримати вашу гальмівну систему під контролем – проводити регулярне ТО, як це наказано виробником автомобіля (зазвичай кожні 10 – 15 тис. км). Але якщо автомобіль вже немолодий, варто прислуховуватися до його поведінки в русі, і особливо при використанні гальм.
Читайте також: Як перевірити ходову систему при покупці машини