Синоптики через кілька днів обіцяють сніг на всій території країни. А це означає, що автомобіль зазнає різноманітних випробувань.
Сіль і реагенти, якими посипають дорогу, пісок і каміння з-під коліс інших машин, контакт із намерзлим снігом і льодом при парковці – від усіх цих неприємностей варто захиститися. Інакше навесні на ваш автомобіль буде страшно дивитися, а продати без перефарбовування – взагалі проблематично.
Щоб цього не сталося, є ще час задуматися про захист кузова своєї машини. Тим більше, що засобів, які захищають його на сьогоднішній день, досить, – на будь-який смак і гаманець. Представляємо п'ятірку найбільш популярних.
По суті, друга фарба для автомобіля. Адже метод її нанесення мало чим відрізняється від справжньої фарбування. Та й покривши нею кузов, можна кардинально поміняти колір автомобіля.
Для нанесення рідкої гуми кузов машини ретельно миють, очищають від бітуму. Далі – знімають деякі деталі (фари, ліхтарі, ручки), маскують скло і щілини для того, щоб рідка гума туди не потрапила. Після цього автомобіль і зняті деталі (наприклад, бампери) поміщають в фарбувальну камеру. Там наносять 10-14 шарів рідкої гуми! Але і це ще не все. Гума повинна висохнути – при кімнатній температурі як мінімум ніч, якщо швидше – авто треба "запекти" при температурі 60 градусів. Але фахівці рекомендують на "рідку гуму" нанести ще "рідкий поліуретан". Інакше є ризик, що крапля бензину роз'їсть всю цю красу.
Поліуретан також накладається в кілька шарів, але повне висихання поверхні відбувається протягом декількох тижнів! По суті, тільки на нанесення покриття потрібно 2-3 дні.
Зрозуміло, що все це недешеве задоволення. Тільки "рідка гума" з роботою коштує від $550 для компактного хетча до $750 для кросовера. Шар поліуретану потягне ще в 200-350 доларів.
Зате потім творці «рідкої гуми» обіцяють автовласникові рай на землі – ніяких відколів, подряпин (в разі чого – дряпається покриття, а не кузов), оригінальний зовнішній вигляд, який ви не відрізните від заводської фарби. Правда, мити таку машину треба обережно, не під великим напором води.
Переваги – довгий термін служби, хороший захист кузова, можливість міняти колір автомобіля.
Недоліки – висока вартість, тривалий час нанесення, "крихкість" при митті.
Читайте также: В Україні продають унікальний "горбатий" лімузин
Це щільна плівка, найчастіше прозора, яка захищає певні ділянки автомобіля. Як правило, це деталі, найбільш схильні до пошкодження камінням і піском – бампери, передня частина капота, пороги. Також її наклеюють на місця під ручками дверей (щоб не дряпали нігтями), пороги (від човгання ніг) і навіть фари (так вони менше тьмяніють). Кажуть, витримує навіть легкі ДТП.
Наклеїти на всю машину дорого – вийде близько 2 тис. доларів. Вирізається антигравійна плівка за спеціальними лекалами, для кожної моделі автомобіля окремо. Наносити її краще фахівцю, хоча при певних навичках можна і самостійно. Час роботи з плівкою – пару годин, після чого машину можна відразу в бій – на зимові дороги.
Прозору плівку не видно з більшості ракурсів, хоча якщо придивитися, то побачити її межі реально, наприклад, на капоті або порозі. Пропускає УФ-промені, тому фарба вигорає рівномірно і під плівкою, і поруч з нею. Поліуретанову антигравійну плівку складно подряпати, порізати або проколоти, можна навіть об неї загасити недопалок (тільки для дорогих брендових плівок).
Переваги – хороший захист кузова, непомітність, легке і швидке нанесення.
Недоліки – як правило, захищений не весь кузов, висока вартість, з часом починає "задиратися" і відклеюватися.
Читайте також: Раритетний Peugeot пішов з молотка за чималу суму
Значно тонша і менш щільна, ніж антигравійна поліуретанова плівка, зате приблизно вдвічі дешевша. Може бути як прозорою, так і кольоровою, з малюнком (наприклад, захисного кольору для мисливців, під карбон, матовий, хром або навіть золотистий).
Значно дешевша антигравійної, але і захисні властивості у неї гірші. Від піску і дрібних камінців захистить, а від подряпин і порізів – ні: сама пошкодиться, і може не вберегти фарбу під собою. Звичайно ж, все залежить від сили впливу. Вініловою плівкою покривають не частини елементів кузова (капота, бампера), а деталі повністю. А ще частіше – всю машину. Вирізують її також за лекалами для певної моделі, щоб нанести – краще звернутись до фахівця. Час покриття залежить від площі поверхні, що покривається, але навіть всю машину обклеять за день, максимум – півтора.
Мити машину можна, але обережно. Якщо частина плівки відклеїться або пошкодиться, її здирають і на цю деталь клеять нову. Таким чином, можна їздити з плівкою багато років. Хоча з часом вона все-таки помутніє.
Переваги – швидкість клеєння, можливість поміняти колір автомобіля і зробити його унікальним, доступність за ціною.
Недоліки – недостатня міцність, з часом тьмяніє, може "задиратися" і відклеюватися.
Читайте також: Автомобіль Стіва Джобса продають за величезну суму
Поліуретанова плівка, яка формується на поверхні автомобіля після нанесення з аерозольного балончика. Наноситься на ті ж поверхні, що і антигравійна плівка – передню частину капота або весь капот, бампер, пороги, низ крил. Перед нанесенням кузов очищають, іноді полірують засобом, який входить в комплект. Потім маскують деталі, які не треба обробляти.
Спрей розпилюють на поверхню, наносять кілька шарів. Одного балончика вистачає на 1-1,2 кв. метра, це приблизно половина капота. Тому якщо треба обробити весь капот, бампер, пороги, то балончиків знадобиться штук 5-10. Після нанесення через півгодини-годину вже можна їздити, хоча краще тиждень не потрапляти під дощ і не мити.
Створена таким способом плівка не захистить від серйозних ушкоджень, а від подряпин, піску і солі – цілком. Служить близько року, після чого мутніє і починає здиратися. Зняти її можна, як застиглий клей ПВА.
Переваги – простота нанесення, доступна ціна, непоганий захист від абразиву
Недоліки – мала міцність, недовгий термін служби, необхідність великої кількості балонів для серйозного захисту кузова.
Читайте также: Наскільки безпечні нові авто: дослідження EuroNCAP
По суті поліроль, яка після нанесення на кузов автомобіля кристалізується, утворюючи тверду прозору глянцеву поверхню, повідомляє сайт Willson. Вона додає відмінного блиску машині – як звичайна поліроль. Але при цьому володіє і захисною дією – пісок, дрібні камінчики і навіть невеликі гілки, які "пройшлися" по машині, не залишать сліду на лакофарбовому покритті, навіть якщо подряпають захисне "скло".
Як і традиційні поліролі, відштовхує воду – краплі скочуються з кузова, тільки потрапляючи на неї. Служить близько року, при цьому машину можна мити навіть "активною піною". Наноситься як звичайна тверда поліроль. Правда, перед покриттям поверхню потрібно ідеально очистити і знежирити засобом, що йде в комплекті.
Після нанесення "рідкого скла" треба дати тиждень на кристалізацію, хоча машиною можна користуватися – тільки не мити "хімією". Якщо регулярно "оновлювати" поверхню іншим засобом з серії, "рідке скло" може протриматися і більше року. Інакше поступово стирається.
Переваги – нескладно наносити, невисока вартість, захищає від дрібного абразиву, надає дорогий блиск автомобілю, не залишає слідів після видалення.
Недоліки – порівняно невеликий термін служби, не захистить від серйозних ушкоджень.
Читайте також: Як їздити в дощ: поради автогонщика