Чому водії вантажівок залишають свою професію: дослідження

Попри тривожну ситуацію на дорогах, простежується готовність водіїв приймати технологічні рішення, які можуть сприяти безпечнішому керуванню. Однак додалося тих, хто бажає відмовитись від професії водія.
Європейські дороги витісняють водіїв з професії - Auto24

ФОТО: DAF Trucks|

Синдром хронічної нестачі водіїв уже переслідує Європу

logo18 червня, 12:00
logo0
logo0 хв

Дослідження показали, що 69% опитаних водіїв вітають технологічні інструменти. Пік ще вищих прибічників у 80% в Нідерландах та 77% в Ірландії. Про це повідомляє trasportoeuropa.it.

Однак така прихильність не всюди. В Іспанії відкритість до нових технологій падає нижче 60%. Ці дані свідчать про цікаву кореляцію: там, де стрес сприймається гостріше, також зростає інтерес до телематичних рішень, систем ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) та цифрового коучингу.

Читайте також Для вантажівок в ЄС не вистачає майже 400 000 паркувальних місць

Доведено, що психологічне навантаження від роботи не лише впливає на безпеку дорожнього руху, але й призводить до втечі з цього сектору. 47% усіх респондентів розглядали можливість залишити професію протягом останнього року, і цей відсоток ще більш значний у деяких країнах.

Ірландія також лідирує в цьому негативному рейтингу, де понад 60% водіїв розглядають можливість залишити професію, тоді як Нідерланди мають найнижчий, але все ще тривожний показник – 34%. Це явище ще більше посилює хронічну нестачу водіїв, яка вже переслідує Європу, загрожуючи безперервності роботи транспортного сектору та збільшуючи витрати компаній на наймання та навчання.

Читайте також В Європі запрацював сервіс пошуку надійних стоянок для вантажівок

Експерти схиляються до думки, що наслідки цієї ситуації не обмежуються лише людськими та соціальними аспектами. Невдовзі слід очікувати значних економічних витрат для автопарків. Підстав для цього багато.

Згідно з дослідженням, погані практики – висока швидкість, різке водіння, перевантаження транспортних засобів – та затори на дорогах збільшують витрати на технічне обслуговування та знижують експлуатаційну ефективність на 10-40% в умовах частих зупинок та рушань.

Читайте також У Німеччині суттєво ускладнюють іспит на водійське посвідчення

До цього додаються вищі страхові внески, більший ризик судових спорів та, що не менш важливо, руйнівний вплив серйозних аварій на фінанси та репутацію компаній у цьому секторі.