Новий вид шахрайства під час купівлі авто

Новий вид шахрайства "оселився" на українських сайтах автопродажів. На пропозицію купити нову машину за півціни клюють навіть освічені громадяни.
Шахрайство при купівлі автомобіля через інтернет в Україні

ФОТО: 24 Канал|

Новий вид шахрайства

logo28 листопада 2017, 14:46
logo0
logo0 хв

Різного роду шахрайства у цій сфері існували завжди, але новий вид дивує своєю прямотою. Журналісти AUTO 24 спробували з'ясувати, що до чого.

Зовні ці оголошення виглядають як будь-яке інше від офіційного автосалону: фото автомобіля, марка і модель, рік випуску, список опцій, ціна... А от ціна якраз і привертає увагу: вона на 30-50% нижче загальновідомої!

Продавці пояснюють таку неймовірну знижку "несвіжим" роком випуску – 2015, 2014, а то і старше. Але хіба знижки можуть бути такими значними? Покупців намагаються переконати, що так, бувають!

Під таким "соусом" на деяких сайтах автопродажів пропонуються різні моделі, але як правило – відносно недорогі, орієнтовані на небагатого покупця. ВАЗ, ЗАЗ Sens, Volkswagen Polo Sedan, Hyundai Accent, Renault Logan, Ravon R2...

Читайте також: Автошахраї активізувалися: в Україні масово продають биті і крадені машини

Реагуючи на звернення читачів, наші журналісти обдзвонили кілька "автосалонів" і проаналізували отриману інформацію. У деяких випадках "вуха стирчать" навіть із самих оголошень: щоб запідозрити, що щось негаразд, і дзвонити нікуди не потрібно. Так, бачимо кілька пропозицій автомобілів Ravon R2 нібито 2014 року випуску. При цьому марка Ravon була заснована на рік пізніше – у жовтні 2015 року. Намагаємося з'ясувати, звідки взялися такі автомобілі – не "передсерійні" зрештою ж це зразки?

Дзвонимо в "автосалони" по безлічі телефонних номерів, поданих у оголошеннях. Все це начебто різні міста – Київ, Одеса, Дніпро, Павлоград, Вінниця. Відповідають менше половини абонентів, інші номери – "поза зоною обслуговування", що вже дивно для автосалону.

На питання, звідки "Равони", відповідь одна: з Європи, стокові, розпродаж затоварених складів. Починаємо сперечатися: узбецькі машини Ravon ніколи в Європі не продавалися! На іншому кінці дроту – п'ятисекундна збентеження. Потім нам напористо і навіть грубо намагаються довести зворотне: продавалися! Потім дівчина здається і заявляє, що машини не з Європи, а з Польщі. Про те, що наш західний сусід давно перебуває в Євросоюзі, вона, мабуть, не здогадується. Наші сумніви у географічному кретинізмі продавців зміцнили інші люди, що підіймали трубку під час наступних дзвінків.

З повідомлень наших читачів ми знаємо, що продавці цих супердешевих машин ні в яку не погоджуються показати авто до оформлення угоди. Тому тиснемо на цю болючу точку, наполягаємо, що хочемо бачити і вибрати автомобіль до здійснення покупки. Відповіді досить одноманітні. 1. Ми працюємо з Іллічівським морським портом, машини там. 2. Машини на складі в Харкові. 3. Машини на складі в Рівненській області.

У Рівненську область ми готові поїхати, уточнюємо місто, чоловічий голос нам відповідає: це Луцьк, і називає адресу: вул. Київська, 12! Наше повідомлення про те, що Луцьк – це адміністративний центр Волинської області, викликало у нього такий же легкий ступор, як і в його колеги-дівчини. Про те, навіщо возити машини із Західної Європи по Чорному морю, ми питати вже не стали... До речі, вулиці Київської в Луцьку ми не знайшли, є тільки центральна площа з такою назвою, на ній розташована Волинська обласна адміністрація і ніякого складу легковиків, зрозуміло, там немає.

У тому, що перед нами – новий вид шахрайства, сумнівів уже не залишилося. Але ми все ж таки вирішили дати цим людям шанс – ну а раптом машину у них все ж можна купити! І після географічних казусів ми продовжували розпитувати про деталі покупки. Нам пояснили, що спочатку ми повинні будемо підписати договір – різні продавці називали його по-різному, або договором купівлі-продажу, або договором про передоплату, або договором про внесення передоплати. У тих салонах, куди ми додзвонилися, передплата складає 20% від вартості автомобіля, але саму машину нам привезуть тільки через кілька днів – і прямо додому! (Як варіант – у двір МРЕВ.) Після чого відбудеться остаточний розрахунок. Поїхати на склад, вибрати і отримати автомобіль там чомусь не можна.

Все це виглядає дуже підозріло, але в чому ж підступ – на якому етапі буде ошуканий покупець? На жаль, довести справу до оформлення операції нам не вдалося – всі продавці, відчувши в наших надто компетентних запитаннях небезпеку, обіцяли нам зателефонувати після обіду. І, звісно, не передзвонили.

Але досвід наших читачів, які "попали" по-справжньому, свідчить про наступне. Найпоширеніший варіант обману – договір, який покупець підписує при передачі першої частини грошей (це близько 20-30 тис. грн.), виявляється договором про надання інформаційних послуг. Нібито компанія N надала громадянину Х інформацію про характеристики автомобіля визначеної моделі та про умови його купівлі. Там не буде ні слова про придбання машини клієнтом у продавця, і машину ніхто покупцеві не дасть.

Читайте також: Журналісти викрили ще одну схему перегону авто на "євробляхах" в Україну

Розрахунок на те, що без п'яти хвилин автовласник, у стані ейфорії, підпише папери не вчитуючись, і юридично тут причепитися немає до чого. Як варіант – клієнту можуть підсунути договір про купівлю автомобіля в кредит або в лізинг на драконівських умовах. І фінансова кабала на роки вперед забезпечена.

І нарешті, цікава деталь: подібні оголошення з автомобілями за півціни, що просувають новий вид шахрайства, зустрічаються тільки на тих сайтах продажу, де у читачів немає можливості написати відгук щодо наведеної у рекламі інформації.

Як вже повідомлялося, в Україні розкрито схема продажу битих і крадених машин.