За підрахунком спеціалістів в Україні сьогодні існує від 3 до 4 мільйонів автомобілів, які їздять на європейських номерах. Практично, це зачіпає аудиторію у 9 мільйонів людей, враховуючи сім'ї даних автолюбителів.
Це, в свою чергу, майже 30 відсотків тих, хто буде голосувати на виборах. Враховуючи, що за статистикою голосують з 40 млн приблизно 30-33 мільйони. Такий стан, власне, несе за собою з однієї сторони інтерес окремих політичних сил, які намагаються заробити собі додаткові бали перед виборами, з іншого – суперечить спільним інтересам українського авторинку, які звикли на українських машинах здобувати надприбутки.
Читайте також: Між поліцією та активістами нерозмитнених авто зав'язалась сутичка: відео
Ця проблема має виключно економічний характер, економічний і соціально-побутовий, але аж ніяк не політичний.
Політичним її зробили автомонополісти і ті, хто хоче заробити вищезгадані бали.
Що ж лежить реально в основі проблеми? Фактично, маємо відповісти на три основних питання. Перше питання – чи хочуть українці мати доступний автомобіль? Відповідь проста і не політична: хочемо. Друге – чи може держава зробити цей автомобіль дешевим? Відповідь: може. Третє питання – чи хоче держава зробити цей автомобіль дешевий? Не хоче. І отут криється наша проблема.
Існує в Україні міф, що якщо ми хочемо мати національного виробника авто, то ми не можемо мати дешеві машини, б/у, або ж завезені з інших країн. Але це не правда. Інші країни є найкращим доказом. Наприклад, в Румунії є Dacia – автовиробник, який продає нові авто. В той же час, вона має дуже дешеві вживані машини. Польща також має власних автовиробників і теж має і дешеві авто. Франція – те саме. Відповідно, цей міф, нав’язаний автовиробниками і політиками, сьогодні практично розвінчений, щоправда, ще не знищений.
Румунська Dacia Logan
Сьогодні виходить наступна ситуація. Створюється дві сили: перша – монополісти, олігархи і деякі представники влади, які зацікавлені в монополії на дорогі авто, друга частина – ті, хто вже купив собі авто з єврономерами і захищає їх. Інтерес держави посередині. Держава хоче і отримувати податки, і безпеку на дорогах, і нормальний авторинок. Ось тут якраз потрібно знайти золоту середину.
Читайте також: Чим протестувальники з авто з іноземними номерами нагадують Гомера Сімпсона
Наприклад, не можна, щоб водії авто були безвідповідальними. Існує досить багато випадків, коли стається аварія, водій втікає з місця подій і знайти його не вдається. Це не нормально і цього не повинно бути в європейській країні.
З іншого боку дискредитація єврономерів досягла вже такого піку, що їм придумують різні назви, типу "євробляхи" і так далі. Хоча насправді ж аварій на єврономерах не більше, ніж на українських, подивіться статистику.
Хоча, звісно, навести порядок на цьому ринку треба. Тому необхідний діалог, але не політичних партій, як зараз це відбувається. І банальне приниження також не допоможе. Ми потребуємо великого круглого столу, за який мають сісти і автовиробники, і уряд, і представники президента, Верховної ради, автолюбителі (і ті що на євномерах, і ті що на українських). І вони мають разом вийти на спільне єдине рішення.
Ось тоді можна розглянути проблеми і власне авто, і безпеки руху, й екології, і податкового наповнення, і податкового оформлення. Всі ці питання повинні отримати чіткі відповіді, і тоді можна виробити реальну схему дій.
Варто забути вже про те, що машина повинна бути супер дорогою, що це лакшері статус. Ні, для всіх цивілізованих країн світу – це просто засіб для пересування. І в багатьох країнах людин, яка має 500-700 доларів, вона вирішує чи їй купити авто, чи смартфон. В Україні ж, навпаки, людина, маючи гроші на смартфон, ніколи не зможе дозвоилит собі купити авто. Вирішується скоріше купити авто чи квартиру. Це надзвичайно велика ціна.
Тому потрібні реальні вирішення, а для того розуміння проблеми. І той, хто запропонує реальне вирішення, яке буде влаштовувати і автолюбителів на єврономерах, і водіїв на українських номерах, і державу, той отримає і політичні бали, електоральну підтримку. Найголовніше, щоб це був реальний діалог, а не популістичні заяви. Після того Україна зможе досягнути і дешевого ринку, і наявності власних автовиробників
Читайте також: Власники нерозмитнених авто знову прийшли до нардепів: фото