Автомобілі з іноземними номерами в Україні: як вирішити проблему

Економічний лібералізм – це "вільне приватне підприємство". Економічні ліберали вважають, що ринок не потребує державного регулювання (допускається регулюванню у випадку картелів та монополій).
Автомобілі з іноземними номерами в Україні: як вирішити проблему

ФОТО: з відкритих джерел|

Іноземні номери

logo6 сентября 2017, 19:14
logo0
logo0 мин

Сьогодні цікаво було почитати багато експертів, які позиціонують себе лібералами, які обурювались, що авто на литовських номерах це обхід закону. Це дійсно обхід. Але вони жодним словом не згадали, що цей ринок повністю суперечить принципам лібералізму, який вони ніби-то розділяють і пропагують, пише у своєму блозі на "Главкомі" експерт Андрій Герус.

Мито+акциз на імпортні авто складає близько 40% і це навіть після якогось там пониження. Тобто є очевидні серйозні бар'єри входу на ринок, створені державою. Місцеві виробники є неконкурентними, і це навіть після 20 років невтомної "підтримки вітчизняного виробника".

Каталізатором ситуації стало, що населення України суттєво збідніло у доларовому вимірі. Відповідно гривнева різниця між авто у Польщі і в Україні ще більше виросла а доходи у більшості у гривнях. Такий арбітраж спричинив економічний процес перетік дешевших авто з Європи в Україну. Юридично схема була оформлена у довіреності від іноземців на автомобілі з іноземними номерами.

Звичайно, ця схема це уникнення сплати мита+акцизу.

Звичайно, виникають різні правила гри хто купує у автосалоні, або розмитнює платить мито. А хто працює по схемі не платить мито. Звичайно, покупці користуються цією схемою, щоб зекономити.

Читайте також: Сотні власників авто з іноземною реєстрацією вийшли на протест у Києві: з'явились фото

В Україну завезено вже 540 тисяч таких автомобілів. Це вже не окрема схема окремих ділків. Такий масовий ефект загальнонаціонального масштабу можуть спричинити серйозні економічні фактори. Причина у них.

Україна це не тільки Київ, де перенасичення автомобілів, особливо у центрі і вїзд куди потрібно якось починати регулювати. Україна це величезна територія із слаборозвинутим громадським транспортом. Автомобілі це соціальна, туристична, трудова мобільність людей у віддалених селах та селищах.

Зрештою це і комфорт життя людей. Ніби-то реформи це ще і для того, а не тільки, щоб виводити Ахметова у список "Форбс"?

Але у нас поєднання різних економічних принципів в залежності від потреби. А як ви знаєте із набору взагалі-то хороших букв в українському алфавіті можна скласти і слово "щастя", і слово "попа".

Ну і давайте пригадаємо, які основні пояснення були для підняття цін на газ бо на різних цінах були масштабні схеми і корупція. Так може і тут варто прибрати надлишкові мита, щоб не було настільки різних цін, які створюють масштабні схеми?

Моя пропозиція мито+акциз для ввезення авто понижуються в 3 рази. Це ж нове мито мають сплатити і власники авто на литовських/польських номерах.

Автор: Андрій Герус. Джерело: Главком

Читайте також: В ДФС назвали, скільки авто на єврономерах їздить Україною незаконно