Якщо придивитися до цієї машини, то стає зрозуміло, що під броньованими латами приховано техніку від легендарного пікапа Toyota Land Cruiser 79. Найцікавіше, що цей автомобіль, який почали випускати у 1984 році, і досі знаходиться на конвеєрі. Його можна придбати на різних ринках, не лише Африки чи Латинської Америки, але й на деяких європейських ринках.
Історія саме цього авто доволі цікава. В Україну цю машину до нас привіз доволі відомий німецький виробник броньованої техніки ASC. Ідея в тому, аби показати його військовим, а може навіть виробляти на українських потужностях. Машину броньовано за класом VPAM7, що фактично є новим стандартом, в якому поєднано класи бронювання В5 та В6.
Також у тему тест-драйв авто для розмінування Validus Iveco
Саме цей автомобіль створювався для журналістів. Відрізняється він від звичайної бойової машини, яку роблять для військових, в першу чергу розміром вікон. Зрозуміло, що для військових вікна будуть значно меншими, для кращого захисту екіпажу.
Хоча товщина вікон тут справді колосальна – 50 мм. Але вони доволі важкі. Тому машина для преси важить навіть більше, ніж варіант для військових. Адже ця комплектація має масу 3900 кг, а військовий броньовичок буде десь на 300 кг легшим внаслідок того, що важкого скла буде менше.
Чим відрізняється наш пікап від серійної машини? В першу чергу тим, що тут захищена капсула, обшита бронею SWEBOR товщиною 10 мм – це доволі непоганий захист від стрілецької зброї. Колеса також мають суттєвий захист. Вони дозволяють навіть без тиску їхати зі швидкістю 50 км/год, а на випробуваннях їхали навіть сотню. Дно автомобіля витримує одночасний вибух двох ручних гранат, а під переднім колесом підривали 6 кілограмів вибухівки.
Зрозуміло, що така «Тойота» має колосальну міцність та надійність завдяки шасі, яке прекрасно зарекомендувало себе з 1984 року. Тут на потужній рамі розташовано два розрізних мости, і обидва з них опираються на ресори. Тому така ходова неймовірно міцна і витривала.
Toyota Land Cruiser 79 всередині завжди була не дуже просторим автомобілем, але тут додалося місця. Тому що двері трохи посунули вбік. В салоні все знайоме з точки зору серійної Тойоти, єдине що лобове скло броньоване. Шари скла в ньому перемежовуються поліуретаном, воно має ще й підігрів, що неймовірно важливо для наших погодних умов.
Цікавий момент щодо посадкової формули, вона тут 5+1. Плюс 1 - це тому, що шостому пасажиру доведеться сидіти над центральним тунелем, це місце для недовгих поїздок, адже воно розташоване біля важелів керування трансмісією.
В переліку обладнання є навіть професійний джиперський домкрат з масивною підставкою. А також набір інструментів до якого входять навіть пускові дроти, рукавички, трос, і ковдра.
Що стосується моторів. Машина для журналістів оснащена 4-літровим бензиновиком V6 на 200 сил, але фактично всі військові автомобілі матимуть один з трьох варіантів дизелів. Базовим буде легендарний шестициліндровий 4,2-літровий атмосферний дизель на 129 сил. Цифра скромна, але нехай не вводить Вас в оману, бо цей мотор фактично здатен проїхати мільйон кілометрів.
У пікапа є блокування трьох диференціалів. Кліренс становить 23 см. 130-літровий паливний бак також обшито бронею. Пального в ньому повинно вистачати кілометрів на 600.
Трошки поїздили на машині і виявили кілька речей. По-перше, ти не чуєш коли в’їжджаєш заднім бортом в дерево, не те що торкаєшся, а саме в’їжджаєш. По-друге, на машині встановлене спортивне зчеплення, воно зарано починає диміти, але витривале. Так само витривалі гальма, вони незвичайні, підсилені. Але вони дуже ефективні. Про це свідчить хоча б те, що така броньована «Тойота Ленд Крузер 79» змогла отримати сертифікат німецького інституту Дорожньої безпеки, тобто витримали складні тести.
Цей Land Cruiser 79 успішно поїхав далі намотувати Україною свої тисячі кілометрів. В Харків, Дніпро, Миколаїв та Краматорськ. Впевнений, на «Хорті» встигнуть покататися і військові, які дадуть йому належну оцінку. Але перше враження доволі непогане.