Тест-драйв Citroen C3 Aircross: Франт у чоботях

Тест-драйв Citroen C3 Aircross: Франт у чоботях

Citroen C3 Aircross

Коли у березні минулого року Citroen показав в Женеві свій концепт С-Aircross, всі оцінили ідею на "відмінно". Але хто ж знав, що він майже без змін піде в серію? Французи майже всі фішки концепту перенесли на серійний SUV. Сьогодні на прикладі Citroen C3 Aircross дізнаємось, яким тепер французи бачать собі клас кросоверів.

logo17 квітня 2018, 10:00
logo0
logo0 хв

Тож у мене в руках – "свіженький" C3 Aicross. Сказати, що він відрізняється від інших кросоверів – не сказати нічого. Французи завжди вміли "взяти" емоціями. Дизайн С3 Aircross не дає жодного шансу відвести від нього очі. Справжній франт.

Світло й просторо

Він високий, як позашляховик, бампери прикрашено молдингами та захистом. Ефектно? Без сумніву! В око впадає фірмова дворівнева оптика, чого варта кольорова гама! У нашого SUV`а в помаранчевий колір пофарбовано релінги, бокові дзеркала, фрагменти дисків і "жалюзі" на задніх бокових вікнах. Це при тому, що сам кузов - сріблястого кольору.
Можливість обрати різні кольори кузова та даху дає широкі можливості персоналізації – до 90 комбінацій. Тобто можна створити свій унікальний кросовер.

Не менш виразний кросовер і в салоні. Він добряче нагадує інтер’єр хетчбека C3. Торпедо і двері обтягнуто приємною тканиною. Для салону передбачено п’ять видів кольорів матерії.

На центральній консолі - великий 7-дюймовий сенсорний екран, а в нашій машині встановлено ще й опційний проекційний екран. Француз може похвалитися і такими опціями, як камера заднього виду та система автоматичного гальмування при виявленні перешкоди попереду.

Найбільше мене зачепила трансформація салону: зсунувши задні крісла, можна збільшити багажник з 410 до рекордних для класу 520 літрів. Та й запасу місця в салоні несподівано багато. До того ж салон наповнено світлом завдяки величезному панорамному даху, який ще може відчинятись. А ще новачок заслужив максимальну оцінку "5 зірок" в краш-тестах EuroNCAP.

Цікаві варіанти

Мені в руки дісталася топова комплектація Shine з трицилідровим турбобензиновиком PureTech об’ємом 1.2 на 110 сил, який кілька разів поспіль було визнано кращим мотором року. Разом з ним працює "автомат" на 6 передач. Такий набір пропонують за 591 тисячу гривень, якщо не враховувати обладнання, встановлене додатково. Приблизно на 50 тисяч дешевше пропонується ця ж комбінація мотору та коробки, але у скромнішому виконанні Feel.

Проте є й дешевші варіанти. Наприклад, 1,6-літровий дизель HDI на 92 сили, чи трициліндровий атмосферний бензиновик 1,2 л на 82 к.с. Останній, до речі, пропонується тільки у напростішому виконанні Live за 460 тисяч грн. Проте обидва - виключно з "механікою".

Турбо – це сила!

Тестова “турботрійка” з "автоматом" мені подобається. Під веселе стрекотіння моторчика С3 Aircross жваво набирає темп, вкладаючись в 10,6 секунди при розгоні до “сотні”. При цьому автомат чудово підлаштовується під хвилі обертального моменту двигуна, який видає 205 номів з 1500 обертів. Тобто вже з самих низів.

Його темперамент постійно підштовхує їздити динамічно, тому в обіцяні технічними характеристиками сім літрів я не вкладався. Не врятувала навіть відмова від одного циліндра. Виходило щось ближче до міських цифр – близько 9 літрів. Тож якщо вам потрібно економити, беріть дизель. HDI, який належить до кращих моторів світу, вкладається в 5 літрів на сотню і навіть за динамічної їзди цифра не виросте більше ніж на літр-півтора.

Натомість бензиновий турбомоторчик показав себе справжнім бійцем не тільки на стартах зі світлофорів, але й на трасі при обгоні довгих фур.

Випробуємо на снігу

С3 Aircross сприймається точним в керуванні і легко зупиняється, адже його маса не дотягує навіть до 1200 кіло. Хоча кермо здалося мені трохи залегким. Принаймні дуже схоже на хетчбек С3, на базі якого побудували кросовер.
Аби висока машинка не нахилялися під час поворотів, підвіску зробили жорсткішою. Тому на поганих дорогах машина не така комфортна, як C4 Cactus. Це й зрозуміло: перед нами кросовер!

Мені пощастило поїздити на французському SUV’і ще за снігів, тож питання "кросоверності" вдалося дослідити повною мірою. Французи вже давно зрозуміли, що в цьому класі лише 20% покупців обирають повноприводні машини. Тому у "Ейркроса" повного привода немає. Зате кліренс достатній – 17,5 см. Тому я обережно перевіряв, як допомагає система GripControl, виїхавши на засніжений підйом. Завдяки цьому винаходу французьких інженерів передньопривідна машина демонструє задатки повнопривідної! На "шайбі" GripControl є режими шосе, снігу, бруду, піску та відключення електронних "помічників".

Окрім того, автоматичну коробку передач можна переналаштувати на спортивний, звичайний чи зимовий алгоритм.
Отож, на снігу в нормальному налаштуванні GripControl електроніка занадто сильно душить двигун і С3 Aircross зупиняється. Вмикаю режим “Сніг” і електроніка дає трохи більше свободи колесам, трохи пробуксовуючи, але все одно стоїмо на місці. Таке налаштування більш ефективне на льоду, де допомагає обережне дозування тяги.

Тому повністю вимикаю ESP та, розкидаючи сніг, з розгону "беру" схил. Виходить, що електроніка допомагає, але повного приводу це все одно не замінить. А от функція Hill Assist Descent на бездоріжжі працює бездоганно – вона допомагає впевнено з’їхати обмерзлим схилом.

На мій погляд, цей Citroen приречений на успіх. Французька марка ще раз довела, що випускає найоригінальніші машини в світі, фактично запустивши в серію концепт-кар. Проте він "бере" не лише дизайном, але й продуманістю техніки, що підтверджує перемога в європейському конкурсі “AutoBest”.

Автор: Сергій Волощенко
Фото: Валерій Власюк, Максим Банасевич, Citroen.

Технічні характеристики Citroen C3 Aircross

ДВИГУН

Робочий об’єм 1199 см3, потужність 110 к.с. при 5500 об/хв., обертальний момент 205 Нм при 1500 об/хв.

ТРАНСМІСІЯ

Передній привід, 6-швидкісна автоматична коробка передач

ПІДВІСКА

Незалежна МакФерсон/напівзалежна.

Шини: 215/50 R17

ХОДОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Максимальна швидкість 183 км/ч.

Розгін до 100 км/год за 10,6 с.

Витрата пального (місто/шосе/змішаний): 9,0/5,2/6,6 л/100 км

ЦІНА

від 460 000 грн.