ФОТО: GettyImages|
Правила дорожнього руху для мопедів (скутерів): найважливіше
Згідно українських ПДР найлегший мототранспорт носить узагальнене найменування мопед. Сюди відносяться і власне мопеди, і моторолери, і мінімоторолери-скутери, і їм подібні дво- і триколісні транспортні засоби з ДВЗ об'ємом до 50 куб.см або з електромотором потужністю до 4 кВт.
Скутер – загальнонародна назва для мототехніки з посадкою "як на стільці" і двигуном на важелі підвіски. В ПДР інша градація: мопед – з мотором до 50 куб. см, моторолер – з більш об'ємним агрегатом.
Власне, Правила дорожнього руху для мопедів – цей той же звід установок, що і для всіх водіїв інших транспортних засобів. Але є різниця щодо поведінки скутеристів – часто вони вважають себе вільними від обов'язків по виконанню ПДР. Тим часом, в чомусь Правила навіть жорсткіші у ставленні до водіїв мопедів в порівнянні з іншими "колегами".
Читайте також: ПДР для мотоциклістів-2019 в Україні: знайди 5 відмінностей
Водій мопеда повинен:
- Бути не молодше 16 років.
- Мати при собі дорослий комплект документів: водійські права категорії А1 або А, свідоцтво про реєстрацію свого "байка" та страховку ОСАЦВ на нього. Номерний знак сам собою зрозуміло.
- Їздити виключно в захисному в шоломі – причому застебнутому (тут ображатися нічого – це турбота про безпеку скутериста. Щоб ви розуміли: в розвинених країнах навіть на санчатах потрібно кататися в захисному шоломі). Пасажирів мопеда це теж стосується.
Мопед (скутер) в Україні – це не той легковажний загальнодоступний транспорт, яким він є в більшості країн Європи. У нас до нього потрібна реєстрація, страховка і справжні права.
Водієві мопеда не можна:
- Рухатися по будь-якій дорозі швидше 60 км/ч.
- Повертати наліво на дорозі (вулиці) з більш ніж однією смугою для руху в кожну сторону або при наявності трамвайних шляхів. Для здійснення такого повороту мопедисту потрібно перейти проїжджу частину по переходу, ведучи свій транспорт поруч.
- Їхати по білій смузі, що розділяє сусідні ряди – наїжджати на неї можна тільки для перетину. Формально це привід покарати мопедиста за їзду між рядами.
- Їхати в два ряди. Їхати взагалі можна тільки по правій крайній смузі і якомога ближче до узбіччя. Вторгатися на сусідню смугу можна тільки для об'їзду будь-яких перешкод.
- Перевозити в якості пасажира дитину зростом менше 145 см або віком менше 12 років.
- Буксирувати кого-небудь або самому рухатися на буксирі.
Максимальна швидкість мопеда по ПДР-60 км / ч, що цілком виправдано, якщо зіставити глибину ям на дорогах з розміром мопедних коліс.
Читайте також: Категорії водійських прав в Україні: що до чого
Водій мопеда може:
- Вважати себе пішоходом, коли він котить скутер руками поруч з собою. З юридичної точки зору права та обов'язки у такої людини вже інші – чисто "пішохідні".
- Вчитися управлінню мопедом з 14-ти років. При цьому навчальна їзда повинна відбуватися на закритому майданчику, а не на дорозі загального користування.
- Отримати права категорії А1 після навчання в автошколі і здачі 2-х іспитів (якщо раніше не було прав взагалі) або пройшовши короткий курс (20 ч) і здавши іспит з водіння (якщо були права вищих категорій і вони отримані до 2009 р.).
Рекомендація Авто24
Можна ображатися на державу за "обязаловку" з реєстрацією мопеда, страховкою і отриманням прав, але що стосується неодмінного дотримання ПДР – тут ніяких образ. Дорога не робить поблажливості нікому, залишаючись небезпечною для учасників руху всіх категорій. А для водіїв і пасажирів мототранспорту – особливо.
Читайте також: Чому іноземці вивозять з України мотоцикли МТ “Дніпро”