Правила дорожнього руху для мопедів (скутерів): найважливіше

Поки в більшості країн скутер (мопед) числиться найдоступнішим транспортом для тих, у кого немає прав і бажання їх отримувати, в Україні скутеристів практично прирівняли до мотоциклістів. Які пункти ПДР регулюють їзду на мопедах з мотором до 50 см. куб?
Правила дорожнього руху для мопедів - права скутериста 2019 в Україні

ФОТО: GettyImages|

Правила дорожнього руху для мопедів (скутерів): найважливіше

logo14 квітня 2019, 19:04
logo0
logo0 хв

Згідно українських ПДР найлегший мототранспорт носить узагальнене найменування мопед. Сюди відносяться і власне мопеди, і моторолери, і мінімоторолери-скутери, і їм подібні дво- і триколісні транспортні засоби з ДВЗ об'ємом до 50 куб.см або з електромотором потужністю до 4 кВт.

Скутер – загальнонародна назва для мототехніки з посадкою "як на стільці" і двигуном на важелі підвіски. В ПДР інша градація: мопед – з мотором до 50 куб. см, моторолер – з більш об'ємним агрегатом.

Власне, Правила дорожнього руху для мопедів – цей той же звід установок, що і для всіх водіїв інших транспортних засобів. Але є різниця щодо поведінки скутеристів – часто вони вважають себе вільними від обов'язків по виконанню ПДР. Тим часом, в чомусь Правила навіть жорсткіші у ставленні до водіїв мопедів в порівнянні з іншими "колегами".

Читайте також: ПДР для мотоциклістів-2019 в Україні: знайди 5 відмінностей

Водій мопеда повинен:

  1. Бути не молодше 16 років.
  2. Мати при собі дорослий комплект документів: водійські права категорії А1 або А, свідоцтво про реєстрацію свого "байка" та страховку ОСАЦВ на нього. Номерний знак сам собою зрозуміло.
  3. Їздити виключно в захисному в шоломі – причому застебнутому (тут ображатися нічого – це турбота про безпеку скутериста. Щоб ви розуміли: в розвинених країнах навіть на санчатах потрібно кататися в захисному шоломі). Пасажирів мопеда це теж стосується.

Мопед (скутер) в Україні – це не той легковажний загальнодоступний транспорт, яким він є в більшості країн Європи. У нас до нього потрібна реєстрація, страховка і справжні права.

Водієві мопеда не можна:

  1. Рухатися по будь-якій дорозі швидше 60 км/ч.
  2. Повертати наліво на дорозі (вулиці) з більш ніж однією смугою для руху в кожну сторону або при наявності трамвайних шляхів. Для здійснення такого повороту мопедисту потрібно перейти проїжджу частину по переходу, ведучи свій транспорт поруч.
  3. Їхати по білій смузі, що розділяє сусідні ряди – наїжджати на неї можна тільки для перетину. Формально це привід покарати мопедиста за їзду між рядами.
  4. Їхати в два ряди. Їхати взагалі можна тільки по правій крайній смузі і якомога ближче до узбіччя. Вторгатися на сусідню смугу можна тільки для об'їзду будь-яких перешкод.
  5. Перевозити в якості пасажира дитину зростом менше 145 см або віком менше 12 років.
  6. Буксирувати кого-небудь або самому рухатися на буксирі.

Максимальна швидкість мопеда по ПДР-60 км / ч, що цілком виправдано, якщо зіставити глибину ям на дорогах з розміром мопедних коліс.

Читайте також: Категорії водійських прав в Україні: що до чого

Водій мопеда може:

  1. Вважати себе пішоходом, коли він котить скутер руками поруч з собою. З юридичної точки зору права та обов'язки у такої людини вже інші – чисто "пішохідні".
  2. Вчитися управлінню мопедом з 14-ти років. При цьому навчальна їзда повинна відбуватися на закритому майданчику, а не на дорозі загального користування.
  3. Отримати права категорії А1 після навчання в автошколі і здачі 2-х іспитів (якщо раніше не було прав взагалі) або пройшовши короткий курс (20 ч) і здавши іспит з водіння (якщо були права вищих категорій і вони отримані до 2009 р.).

Рекомендація Авто24

Можна ображатися на державу за "обязаловку" з реєстрацією мопеда, страховкою і отриманням прав, але що стосується неодмінного дотримання ПДР – тут ніяких образ. Дорога не робить поблажливості нікому, залишаючись небезпечною для учасників руху всіх категорій. А для водіїв і пасажирів мототранспорту – особливо.

Читайте також: Чому іноземці вивозять з України мотоцикли МТ “Дніпро”