ФОТО: GettyImages|
Як видалити бітум з кузова
Сучасні дорожники – не рівня колишнім: працювати намагаються акуратно, смолою асфальт не поливають і щебінь на нього розсипають обережно. Але небезпека на відремонтованій ділянці заляпати машину чимось чорним і в'язким все одно є. У чому небезпека і що робити, якщо раптом це сталося?
Читайте також: Чим заправляти американські авто: відповідність маркування бензину
Чорна пам'ять
Підступність бітуму і подібних речовин з арсеналу дорожників в тому, що вони можуть проникнути в шар лаку та фарби на кузові, і залишитися в ньому назавжди. Навіть професійна поліровка (так звана глибока) не може усунути ці сліди, хіба що разом з самим лакофарбовим покриттям (ЛКП). Темні розводи, що залишилися на місці начебто стертих плям, особливо помітні на світлих автомобілях.
Під впливом часу і літньої спеки краплі смоли твердіють і їх важко видалити. Але гірше те, що навіть після видалення вони часом залишають на лаку темні сліди
Виявляються вони часто несподівано, наприклад, під час чергової мийки машини, коли що-небудь зробити вже пізно. Звичайно, присохлі краплі і чорну павутину ниткоподібних утворень можна видалити коли завгодно – за допомогою спеціальних препаратів, змочених бензином тампонів або навіть звичайного шмаття. Але ще до цього їдка основа смоли може встигнути проникнути в лак або фарбу, залишивши в ньому видимі сіро-зелені розводи, які повторюють за формою контури плям.
Заспокоїмо: по-перше, не кожен тип бітуму залишає незмивні сліди, і по-друге, шкідливу дію навіть найбільш злої смоли можна попередити простими засобами.
Як видалити бітум
Отже, ви проїхали по ділянці траси або вулиці, де дорожники активно застосовують усі свої “зілля”, і потенційно є небезпека перенести їх з коліс на лакофарбове покриття кузова.
– Найголовніше – видалити бітум з фарби або лаку негайно, поки його основа (розчинник) не в'їлася в покриття. В деяких випадках навіть однієї-двох годин буває достатньо, щоб плями стали незмивними.
Читайте також: Коли міняти моторне масло - згідно пробігу чи мотогодин
– Після проїзду підозрілої ділянки зупиніться буквально на хвилину і огляньте пороги, передній бампер, відбортовки колісних арок. Негайно прийміть заходи до видалення з них смоли.
– Влітку варто возити в багажнику якийсь розчинник для бітуму: спеціальний препарат-очищувач, звичайний бензин, гас. Якщо на автомобілі заводське ЛКП, можна застосовувати легкі розчинники типу уайт-спіриту.
– Не женіться за брендом очисника, свіжу смолу можна змити навіть найдешевшим препаратом. В якості підручного засобу може підійти побутовоий очищувач для скла, препарат “антимошка”, моторне масло або навіть... маргарин з найближчого гастроному.
Свіжі – не більше години-двох "віком" – краплі бітуму легко змиваються навіть найдешевшим препаратом
– В пориві завзяття не пошкодьте глянець вашого покриття, уникайте застосовувати жорсткі кухонні мочалки і абразивні речовини. Не тріть "на суху", щедро змочуйте тампон тим засобом, який у вас є.
– Не забудьте про колісні диски, в особливості легкосплавні: як і кузов, вони теж страждають від бітуму.
Старі плями доведеться потерти тампоном, змоченим у спеціальній змивці або нарешті – в бензині або гасі
Рекомендація від “Авто24”: превентивні заходи
Послабити шкідливу дію бітуму на лак і фарбу може захисний шар поліролі на кузові. Навіть звичайний восковий препарат (не плутати з тим, що застосовують на автомийках під найменуванням “гарячий віск”), не кажучи вже про новомодні нанопрепарати або “рідке скло”, перешкоджає проникненню бітуму в ЛКП. До того ж з навоскованного кузова бітум легше і швидше змивається.
Читайте також: Як зробити автомобіль більш економічним