Як вибрати велобагажник

Як вибрати велобагажник для автомобіля, адже існує чимала кількість варіантів? Давайте розберемося, адже велосипед – снаряд дуже корисний і для здоров'я, і для культурного дозвілля в цілому.
Велобагажник для авто: на фаркоп, на даху - як правильно вибрати

ФОТО: Авто 24|

Як вибрати велобагажник

logo23 червня 2018, 13:18
logo0
logo0 хв

З'ясовуючи, як вибрати велобагажник для автомобіля, потрібно розуміти, що більш незручний предмет, ніж велосипед, для перевезення машиною важко уявити. Кермо і педалі байка стирчать поперек основного габариту, переднє колесо повертається, а крім того, обидва колеса ще й обертаються. Всі ці фактори ускладнюють кріплення вантажу, і ми зараз в цьому переконаємося стосовно до різних типів багажників.

Читайте також: Куди поїхати на свята

Ще одна неприємність – навіть один закріплений позаду велосипед обмежує читаємість номерного знака і світлотехніки, а якщо їх два, три або чотири, то пункт 30.2 ПДР України точно буде порушений. Вирішення цієї проблеми в принципі є, хоча не можна сказати, що воно однозначно вірне.

Позаду – на кришці багажника

Це найдешевший, але найменш зручний спосіб перевезення велосипеда. Його суть: рама, що несе на собі велосипед (велосипеди), через гумові упори і за допомогою ременів з зачепами кріпиться до кришки багажника. Велика кількість м'яких і гнучких вузлів вимагає постійного контролю за фіксацією системи до автомобіля. Їхати швидко і далеко з таким пристроєм небажано.

Багажник для підвіски на п'ятій двері не може забезпечити жорстку фіксацію велосипедів, але він дешевий і компактний при зберіганні

Плюси такі:

  • Компактна система, зручна для зберігання вдома;
  • Не потрібно дообладнювати машину фаркопом або рейлингами.

Недоліки:

  • Фіксація велосипеда – тільки за раму, інші вузли залишаються рухливими і можуть пошкодити автомобіль і інший велосипед;
  • Сам багажник теж може пошкодити машину в місцях кріплення;
  • Немає можливості відкрити кришку багажника при встановлених велосипедах;
  • Закриває номерний знак і зазвичай – задні ліхтарі, тобто є потреба у додатковому модулі з майданчиком під номер і з ліхтарями (іноді – і без них);
  • не годиться для седанів.

Читайте також: Універсал, якому не потрібен багажник

Позаду – на фаркоп

Мабуть, це найбільш надійний спосіб перевезення, оскільки при ньому велосипеди кріпляться до машини найбільш міцно. Одночасно це найдорожчий і найбільш клопіткий варіант: по-перше, на машині повинен бути фаркоп, по-друге, такий багажник коштує досить дорого.

Найращі багажники для кріплення на фаркопі можна підлаштовувати під розміри кожного велосипеда

Переваги:

  • Найбільш жорстка фіксація велосипедів;
  • Є версії з можливістю відхилення всієї "полиці" назад, щоб вона не заважала дістатися в багажник автомобіля;
  • Вантажопідйомність багажника дозволяє перевозити важкі велосипеди з електроприводом;
  • Є можливість більш-менш надійно заблокувати велосипед від крадіжки;
  • Часто є дублюючі ліхтарі і місце для установки номерного знака за всіма правилами.

Недоліки:

  • Ціна і необхідність мати фаркоп;
  • Залишається причина для чіпляння автоінспекторів через затінення номера велосипедом або перенесення номерного знака з "передбаченого для нього місця";
  • Багажник цього типу найгроміздкіший, для його зберігання в міжсезоння потрібно багато місця.

Читайте також: Як поїхати на автомобілі до Європи

Зверху – на даху

Хоч цей спосіб і схожий на цирковий трюк, він цілком прийнятний. Тут важливо не поскупитися на якісну систему, адже якщо велосипед зірветься на ходу, наслідки його польоту з висоти можуть бути найважчими, причому не тільки для вас, але і для оточуючих.

Цей спосіб перевезення в числі іншого рекомендують найбільш шановані автовиробники, але багажник з кріпленнями повинен бути якісним

Переваги:

  • Відносна дешевизна пристрою;
  • Залишаються відкритими ліхтарі і номерні знаки;
  • Багажник не займає багато місця при зимовому зберіганні.

Недоліки:

  • Потрібні рейлінги на даху;
  • Через порушення аеродинаміки підвищується витрата палива;
  • З'являються обмеження при заїзді в низький гараж або паркінг;
  • Найбільша вразливість для сильного вітру.

Рекомендація від “Авто 24”

Вирішуючи, як вибрати велобагажник, перш за все визначитеся з його типом. Причому, вибираючи, врахуйте дальність маршруту з велосипедами і режим руху на цьому плечі.

"Фаркопні" багажники бувають простенькими і недорогими, але у них немає дублюючих ліхтарів і нікуди кріпити номерний знак

Не забувайте про те, що в напруженому трафіку іноді доводиться вдаватися до екстрених маневрів, а в таких ситуаціях велосипеди разом з багажником створюють додаткові проблеми з керованістю і пасивною безпекою. Також враховуйте стан дороги, швидкісний режим і криміногенну ситуацію на території, прилеглій до місць ваших переміщень і відпочинку.

Дорогі фірмові багажники для фаркопа мають не тільки ліхтарі і майданчик з підсвічуванням для номера, але і пандус для виїзду велосипеда.

Якщо поїздка має бути за кордон, вивчіть правила використання подібних багажників і норми з розміщення номерних знаків в кожній з країн на шляху руху. Українські ПДР ст. 30, КУпАП ст. 121 ч.6 і ДСТУ 4278: 2006 залишають в цьому плані можливість для різночитань, хоча більшість водіїв або залишають номери напівприкритими велосипедами, або переносять задній номер на багажник або крайній велик.

Читайте також: Не нашкодь: як перевозити вантажі