ФОТО: GettyImages|
Як заїхати в гараж
Питання, як заїхати в гараж, для різних водіїв може означати різну проблему: по-перше, заїжджати передом або задом, а по-друге – як це зробити в принципі? Поговоримо і про те, і про інше. До слова, кажучи «гараж» в більшості випадків ми можемо мати на увазі також і місце для паркування на стоянці.
Вирішуючи, як заїжджати – передом або задом, потрібно враховувати деякі приватні чинники, наприклад, розміщення в боксі оглядової ями, розетки для зарядного пристрою, ламп місцевого освітлення і т.п.
Якщо автомобіль новий і безпроблемний, а ворота гаража виходять у власний двір, то немає особливої різниці, заїжджати до боксу задом чи передом.
Передом або задом?
Переваги заїзду в гараж передом:
- Простіше контролювати обстановку вже всередині гаража (це важливо в тісному або захаращеному гаражі)\- Вихлопна труба машини, стоїть ближче до воріт – значить, менше газів в гаражі під час прогріву або ремонту.
Читайте також: Як перевірити ходову частину при покупці машини
Переваг заїзду в гараж задом:
- Рухаючись задом, автомобіль більш маневрений
- Здійснювати дрібні роботи під капотом можна не вмикаючи світла
- Простіше «прикурити» від іншої машини, якщо після довгої стоянки сів акумулятор
- Якщо ворота виходять просто на вулицю, виїжджати на неї передом буде безпечніше.
Кілька прийомів
Для обох видів заїзду має значення, скільки вільного місця перед воротами – власне кажучи, цей фактор є визначальним при відпрацюванні такого непростого маневру, як заїзд в гараж або на тісне паркомісце. За мірками великого міста вільний п'ятачок перед в'їздом, на якому ваша машина може розгорнутися в один прийом – це справжнє щастя. Якщо ви такого не маєте в своєму розпорядженні, то вам доведеться опанувати одним з методів заїзду.
Метод №1. Заїжджаємо задом. Так, якщо ширина проїзду між гаражами менше, ніж довжина вашого автомобіля, вам доведеться заїжджати не відразу з проїзду, а попередньо виставивши машину навпроти своїх воріт під деяким кутом. Для цього потрібно притиснутися бортом до своїх воріт з зазором близько півметра і з цього положення почати від'їжджати вперед від гаража, вивернувши кермо максимально в сторону від нього. Коли ви навскіс перегородили проїзд, корма автомобіля повинна опинитися навпроти воріт. Вам залишається включити задню передачу і вивернувши кермо в зворотну сторону, потрапити всередину.
Читайте також: Що краще: який об'єм двигуна вибрати
Метод №2. Заїжджаємо передом. Якщо з вузького проїзду вам потрібно заїхати в гараж передом, рухаючись по центру проїзду, проминайте свої ворота і поверніть кермо так, як ніби намагаєтеся заїхати в наступний гараж. Залишивши до сусідських воріт близько 30 сантиметрів, виверніть колеса в мпротилежну сторону і здавайте назад, наскільки можливо. В ідеалі ваш капот повинен зараз дивитися прямо в ваш гараж – залишається включити першу передачу і заїхати в нього.
Найголовніше
Звичайно, ніякими спеціальними прийомами можна і не опановувати, але тоді вам доведеться багаторазово задкувати назад-вперед, ризикуючи кожен раз зачепити бампером будівлю.
Щоб відпрацювати маневр заїзду до автоматізіма або хоча б до рівня впевненості, потрібно деякий час потренуватися на практиці. Звичайно, краще, якщо це буде не справжній гараж з цегли і стали, а яскраві конуси і легкі пластикові стійки. В крайньому випадку, можна почати тренування і «на місцевості», в реальних умовах, але тоді вам потрібен буде хороший парктронік спереду і ззаду або помічник, який замінить його.
Якщо ви з самого ранку постійно кудись спізняєтесь, вам вигідніше ставити машину передом на виїзд. Звичайно, якщо ворота гаража мають дистанційне керування.
Додатково – кілька корисних порад, як заїхати в гараж без наслідків.
– Вчитися заїжджати можна починати тільки після того, як ви вже впевнено опануєте іншими навичками – зрушення з місця, рулювання, перемикання передач.
– Обов'язково фіксуйте двері гаража у відкритому стані. Через велику парусність їх може закрити навіть легкий вітерець, якого ви не відчуваєте.
– Врахуйте, що при русі задом простіше контролювати бічні габарити автомобіля – дзеркала дозволяють розраховувати кожен сантиметр. При русі передом такої точності не досягнути.
Читайте також: Як очистити лобове скло від льоду.
– При заїзді в вузьке місце задом найголовніше – через дзеркало візуально прив'язатися до найближчого перешкоди. У випадку з гаражем це буде вертикальний край отвору воріт. Коли ви будете бачити в лівому дзеркалі лівий край отвору, а в правому – правий, вам залишиться тільки потрапити між ними машиною.
– Уникайте маневрування в самому гаражі, а головне – коли машина знаходиться в отворі воріт. Вся суть процедури заїзду в гараж полягає в тому, щоб правильно виставити машину на майданчику перед воротами.
– Не забувайте про «порог», який майже завжди є внизу прорізу гаражних воріт. Не можна починати долати його, упершись в нього колесами – робити це потрібно з невеликого, близько півметра, розгону.
Нагадаємо також, що нещодавно наші експерти дали поради відносно того, де зберігати машину взимку.