Антимонопольний комітет шукає змову на ринку пального

16 травня 2022

Вже протягом двох тижнів АМКУ моніторить ситуацію на ринках пального із загальнодоступних джерел, також отримує інформацію від споживачів та органів влади.

При цьому дані, які надходять, є суперечливими. З одного боку, начебто пальне є ринку у достатніх обсягах, а з іншого – видно, що оператори не продають його через роздрібну мережу АЗС. А там, де продажі відбуваються, черги можуть досягати декількох кілометрів.

Читайте також: Дизельне пальне у гуртових закупках подорожчало до 70 гривень за літр

Відтак Антимонопольний комітет розпочав дослідження щодо дотримання операторами АЗС вимог законодавства про захист економічної конкуренції.

Мета – з’ясувати, чи були/є об’єктивні причини для критичної ситуації, що склалась на ринках роздрібної реалізації пального, зокрема, що стосується обмеження пропозиції протягом квітня – травня 2022 року, чи криза могла бути спричинена змовою найбільших гравців ринку.

Першим заходом в рамках дослідження стала робоча зустріч з представниками найбільших мереж автозаправних станцій в Україні, яка відбулась 12 травня в АМКУ.

“Наша мета – у стислі терміни з’ясувати причини виникнення дефіциту на ринку пального та дати суспільству об’єктивну, неупереджену картину щодо цієї ситуації”, - зазначила Заступниця голови АМКУ – державна уповноважена Анжеліка Коноплянко.

Представники бізнесу коротко розповіли про ситуацію у галузі та проблеми, які заважають швидко вирішити проблему з дефіцитом пального. Мова йшла, зокрема, про перебудову логістичних ланцюжків та державне регулювання цін на пальне.