Пропозицій доступних авто, які коштують менше $3000, зараз чимало. Один з найпопулярніших сайтів з продажу вживаних машин має майже 20 тисяч оголошень у цьому ціновому діапазоні. Про всі написати маже неможливо, а ось поділити їх на групи – цілком.
Вибір вживаного автомобіля зазвичай починається з чіткого визначення потреби. Якщо точно та прагматично відповісти собі на запитання: куди, коли та як часто ви будете на ньому їздити і що плануєте возити – вибір значно звужується, визначається клас авто, а іноді навіть конкретна марка та модель.
Читайте також: Українці купують все менше автомобілів, навіть вживаних
У випадку, коли бюджет обмежений $3000, про відносно «свіжі» моделі мова не йде. Більшість пропозицій – автомобілі старше двадцяти років, а при підборі таких екземплярів найважливішим параметром є технічний стан.
Найдоступніші автомобілі на ринку України – радянська класика. Москвичі, Жигулі, Запорожці та інші моделі, зроблені в СССР. Їх можна купити за ціною від кількох сотень до кількох тисяч доларів. Все залежить від стану конкретного екземпляра. Трохи дорожчими є передньоприводні моделі ВАЗ та Москвич.
Раніше однією з головних переваг таких авто вважалась доступність запасних частин. Зараз же з запчастинами, які поставлялись головним чином з Росії, виникають проблеми. Тож доведеться їх заміняти китайськими аналогами, якщо це можливо. За їх нестабільної якості питання ремонту старих радянських автомобілів буде дуже болючим.
Ще одна перевага – обізнаність гаражних майстрів. Відремонтувати старий “Жигуль” або “Москвич” можна у будь-якому гаражному кооперативі або просто на подвір’ї приватного будинку. Інформації щодо ремонту в інтернеті також дуже багато. Щоправда, ремонтів така техніка вимагає досить часто, тому це варто враховувати одразу.
Старенькі Ford Scorpio, BMW E34, Mercedes-Benz W124, Audi 100, Opel Omega, Volkswagen Passat B4 та інші бізнес-седани, випущені у кінці 80-х та на початку 90-х, зараз коштують по кілька тисяч доларів. Втім, технічний стан переважної більшості з них залишає бажати кращого.
Звісно, якщо мова йде про збережений в оригіналі екземпляр, то його ціна буде значно вищою і в $3000 вкластися не вдасться. Але такі машини вже ближче до колекційних і використовувати їх як повсякденний засіб пересування – блюзнірство.
Знайти екземпляр легенди 90-х, який ще зможе прослужити кілька років, цілком реально. Попри дуже солідний вік, такі машини досить комфортні та витривалі, але їх утримання – дорога справа, адже більшість вузлів та агрегатів вже давно вичерпали свій ресурс. До цього потрібно бути готовим морально та фінансово.
На основі Opel Kadett E, який вийшов у продаж у середні 80-х років, побудовано величезна кількість більш-менш сучасних автомобілів. Daewoo Lanos, ЗАЗ Sens, Daewoo Nexia, Chevrolet Aveo – всі вони нащадки легендарного Kadett, такі машини дуже популярні в Україні.
Якщо у ваші плани входить щоденна інтенсивна експлуатація автомобіля, а іміджева складова не важлива, автомобілі цього сімейства – один з найкращих варіантів. У них немає проблем з запчастинами, їхню будову знає кожен автомеханік та й за надійністю вони непогано себе зарекомендували.
Ще одна сильна сторона машин цього сімейства – стабільна ціна. Купивши умовний Lanos за кілька тисяч доларів, на ньому можна проїздити кілька років і продати майже за ту саму суму. Ці машини добре тримають ціну.
Renault Kangoo, Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Renault Symbol, Dacia Logan, Renault 19, Renault Megane першого покоління та інші представники французьких марок з кінця 90-х та початку 2000-х, як правило, мають непогано захищений від корозії кузов (окрім Dacia Logan). З двигунами також усе добре. Гірша ситуація – з електрикою та ходовою частиною.
Ці автомобілі не дуже зручні у ремонті, та обслуговуванні, тому на більшості мультибрендових СТО їх не люблять. Звідси і йде «погана слава» французького автопрому. Але для людини, яка використовує такий автомобіль, проблем не більше, аніж з будь-яким іншим екземпляром аналогічного віку та ціни. Радують і ціни на запасні частини – вони не набагато вищі, аніж для нащадків Opel Kadett.
Старенькі Alfa Romeo, Fiat та Lancia не дуже популярні у нашій країні. Історично так склалось, що представництва цих брендів працювали не дуже активно і нових машин двадцять років тому продавалось небагато. А з імпортом вживаної техніки також було непросто.
Як наслідок, в цього автопарку є деякі проблеми з запчастинами – продавці зазвичай не тримають на складі деталі, які непросто продати. Також автомобілі італьських марок, як і французьких, не дуже зручні у ремонті та обслуговуванні. І якщо французів на наших дорогах багато і деякі механіки до них вже звикли, то з італійцями ситуація гірша.
Toyota, Honda, Nissan та Mazda, випущені у 90-х або навіть раніше, є саме тими автомобілями, які зробили імідж марок, що асоціюється з надійністю. Але нічого вічного не буває, тож багато екземплярів, які зараз продаються у ціновому діапазоні до $3000, перебувають не в найкращому технічному стані.
Якщо вдасться знайти старого японця у гарному стані та з «живим» кузовом – це, скоріш за все, буде один з найкращих варіантів для покупки. У більшості випадків проблем з запчастинами немає, з обслуговуванням також все більш-менш стабільно.
Найслабкіше місце старих японців – схильний до корозії кузов. Ремонтувати його дорого і для машин нижнього цінового діапазону майже не має сенсу.
Серед Volkswagen Golf, Mercedes-Benz W202, BMW E36, Opel Astra та інших німецьких авто середнього класу віком близько 20 років трапляються екземпляри у дуже непоганому стані. Тут має значення любов до них з боку попереднього власника. Втім, якщо автомобіль справді гарний, у $3000 можна і не вкластися.
З обслуговуванням старих німецьких машин особливих проблем не виникає. Механіки старшого покоління добре їх знають, з запчастинами у більшості випадків проблем немає. Дуже часто є величезний вибір неоригінальних деталей, дуже різних за ціною та якістю.
Окремо слід згадати про американські, китайські та англійські марки, які (у вибраному ціновому діапазоні) для нашої країни скоріше екзотичні. Якщо така машина вже стара – утримувати її у справному стані значно складніше, аніж будь-яку іншу більш поширену модель.
Відсутність запчастин та необізнаність механіків можуть спричинити дуже довгі періоди простою, що для машини на кожен день не найкращий варіант.
Всі крапки над “і” відносно надійності 20-річних автомобілів давно розставив сам ринок. Найбільше та найчастіше пропонуються німецькі середнячки та автомобілі японських марок. За ними йдуть нащадки Opel Kadett, французи та італійці. Саме в такому порядку і варто підбирати варіант, який саме вам стане до вподоби.