Більшість американців вважає електромобілі надто дорогими

12 січня 2023

Основний асортимент «батарейних» машин перевищує планку 50 тисяч доларів, тому більшість людей вважають таку покупку недоцільною.

Консалтингова компанія Deloitte опитала понад 26 тисяч автомобілістів у всьому світі, щоб з'ясувати, що їх утримує від придбання електрокара. Виявилося, що для 52 відсотків жителів США вартість електричних машин — як і раніше, головний відштовхуючий фактор.

Читайте також: В Китаї розлючені клієнти розгромили автосалон Tesla

У листопаді минулого року середня ціна електромобіля на північноамериканському ринку становила 65 041 долар, і це невиправдано дорого для більшості.

Не розглядає купівлю електромобіля через високу ціну половина опитаних у Японії. У Німеччині той самий чинник відзначили 44 відсотки респондентів, в Індії – 36 відсотків. У Китаї, ринок якого наповнений бюджетними електрокарами, ціна відлякує лише 19 відсотків покупців.

Для німців головною проблемою залишається недостатній запас ходу, який турбує 57 відсотків учасників опитування, для індійців — брак публічних зарядних станцій (43 відсотки), для жителів Південної Кореї – тривала зарядка (49 відсотків). Китайців найбільше хвилюють питання безпеки тягової батареї (32 відсотки).

Також Deloitte дізналася, яким респонденти вбачають свій наступний автомобіль. Машини з ДВС, як і раніше, найкращі: у США за них проголосували 62 відсотки, в Індії — 53 відсотки, у Південно-Східній Азії та Німеччині — по 51 відсотки. Менше половини опитаних оберуть таку машину в Китаї (45 відсотків), у Південній Кореї (38 відсотків) та Японії (36 відсотків). Гібриди найбільше цікавлять японців (36 відсотків), а електрокари – китайців (27 відсотків).

З'ясувалося також, що більшість не приваблює ідея передплати тих чи інших функцій автомобіля. Так, у Китаї 54 відсотки хотіли б заплатити за них один раз, в Індії — 49 відсотків, у США — 46 відсотків. За місячну підписку висловилися 21 відсоток опитаних із Японії та Південно-Східної Азії, 20 відсотків із США, 16 відсотків із Німеччини та лише вісім відсотків із Китаю.

Однак до такої практики підключаються все більше виробників: абонентську плату ввели Tesla, Mercedes-Benz, BMW, Audi та інші, причому йдеться про різні функції - від автопілота до підігріву сидінь.