Гальмівна рідина – один з «розхідників» який потрібно періодично міняти. Це прямим чином впливає на безпеку авто.
Заміна гальмівної рідини регламентована виробником автомобіля. Зазвичай її потрібно міняти кожні два роки. Втім, багато хто нехтує цією рекомендацією і наражає себе та оточуючих на небезпеку.
Читайте також: Коли потрібно міняти гальмівні колодки та диски?
Саме вона допомагає перетворити натискання на педаль гальма в силу, яка уповільнює або зупиняє автомобіль навіть на найбільшій швидкості. Саме від її якості та стану залежить, наскільки безвідмовною буде робота гальмівних колодок, а також інших пристроїв, відповідальних за безпеку автомобіля – антибуксувальної системи TCS, системи допомоги при старті вгору, а також системи динамічної стабілізації автомобіля ESP. Тим часом згідно зі статистикою, кожен третій автомобіль пересувається з гальмівною рідиною, що виробила свій ресурс.
Коли вміст води у відпрацьованій гальмівній рідині стає надто високим, і її температура кипіння знижується. Серед можливих наслідків – більш тривалий хід педалі гальма, слабке гальмування, нерівномірне розподілення зусиль між гальмівними механізмами, а в гіршому випадку навіть повна відмова гальм.
І якщо про «парову пробку» чули багато, то ось про те, що гальмівна рідина – єдина мастильна рідина в транспортному засобі, яка з часом роз'їдає та руйнує гідравлічні компоненти, замислюються набагато рідше. Як і про те, що вигідніше та дешевше вчасно замінити гальмівну рідину, ніж витрачати значно більшу суму на ремонт або заміну гідравлічного блоку.
Якщо автомобіль не оснащений ESP® або ASR, проводиться стандартне прокачування гальмівної системи. Якщо автомобіль оснащений системою ESP® або ASR, важливо використовувати для прокачування спеціальний діагностичний інструмент. Інакше частина відпрацьованої рідини залишиться в гальмівній системі та змішається з новою.
Найкраще дотримуватися інструкцій з технічного обслуговування від автовиробників. Але деякі практичні рекомендації ми все-таки можемо надати.
Яскравий приклад – ENV6, нова розробка компанії Bosch. ENV6 відрізняється відмінними мастильними характеристиками, що входять до переліку вимог автовиробників до гальмівних рідин. Виведена на ринок автозапчастин у 2017 році, ENV6 перевищує вимоги нового стандарту ISO DOT4 Class7 з липня 2020 року. Вона поєднує високу температуру кипіння з дуже низькою в'язкістю, тому ідеально підходить для найвимогливіших систем. Крім того, інтервал заміни ENV6 становить три роки – на рік більше, ніж у стандартних рідин. Тож застосування сучасних гальмівних рідин виправдано не тільки з точки зору їх характеристик, а й з огляду на економію.