Дослідження показує, що така тенденція склалася завдяки кільком чинникам.
Дефіцит на ринку нових автомобілів й надалі провокує підвищення цін і на вживані. Але ця тенденція більш помітна в Європі та США, аніж в Україні, стверджує Інститут досліджень авторинку.
Зокрема, в Німеччині за останній рік легкові авто віком до 3 років та пробігом до 20 тисяч кілометрів подорожчали на 56 – 59% в залежності від типу двигуна. У сусідній Польщі у листопаді зафіксована рекордна середня ціна вживаного авто – $5 515. Це на 18% більше, ніж рік тому. За прогнозами експертів, у 2022 році ця тенденція збережеться.
Також цікаво скільки в Україну імпортували вживаних авто у 2021 році
В Україні ринок вживаних автомобілів домінує: 90% угод купівлі-продажу припадає саме на "б-у". З них майже 40% - вперше ввезено з-за кордону. Проте якщо проаналізувати ціни у оголошеннях на найбільш популярні автомобілі в Україні, різкого підвищення цін не відбулося (див. графік).
Аналітики називають кілька причин того, що український авторинок поки що не слідує світовим тенденціям:
Часто українці за кордоном купують такі авто, які там відправляють на звалище
Але кілька з цих факторів втратять свою актуальність у 2022 році – зокрема, вплив "євроблях" та зниження запасів ввезених раніше авто. Тож тенденція підвищення цін на вживані авто в Україні неминуча. Аналітики прогнозують зростання вартості на 15-20% поступово, протягом першого півріччя 2022 року. Ріст цін буде пропорційним до здорожчання цих моделей у країнах Євросоюзу: від 10-20% на бюджетні моделі, до навіть 50% на дефіцитні за кордоном легковики з невеликим пробігом, віком до трьох років.