Скасування доступного розмитнення мало б призвести до суттєвого зростання цін на вживані авто. Проте через низку факторів цього не сталось.
Вторинний ринок автомобілів реагує на зміни законодавства та курсу гривні із деяким запізненням. AUTO-Consulting з'ясував, як тут змінилися ціни через місяць після відміни нульового розмитнення, коли вже встигли заїхати всі - і ті, хто купував автівку для себе, і ті, хто приганяв на продаж.
Читайте також: Нові та вживані автомобілі й запчастини в Україні подорожчають ще на 10%: пропозиція уряду
На сьогодні на стан ринку уживаних автівок впливають велика кількість автомобілів, завезених до України за “нульовою” схемою. Ускладнення імпорту американських “битків”. Знецінення гривні. Та - деяка нормалізація із постачанням нових моделей офіційними дилерами.
Перша ціна - 2022 рік червень, друга - 2022 рік серпень. Треба лише зважати на те, що наведена ціна - “від” і це ціна пропозиції. Реальна вартість, за яку куплять автомобіль, може бути іншою, залежно від реального пробігу та стану автівки.
Volkswagen Passat
Skoda Octavia
Volkswagen Golf
Renault Megane
Ford Focus
Opel Astra
Audi A6
Audi A4
Renault Scenic
Як бачимо, якогось суцільного загального цінового тренду немає. На деякі марки та моделі ціни піднялися, на деякі - навпаки - впали. Але тренд на зниження цін більш «свіжих» авто прослідковується, тоді як більш старі можуть трохи і дорожчати.
Вірогідно річ у тім, що хтось пропонує автомобілі, завезені ще до війни, хтось - із імпорту за нульовим розмитненням, а хтось - власну автівку, через те, що змінилися ритм та спосіб життя, або потрібні гроші.
Резюмуючи можна сказати, що під тиском завезених «безмитних» авто ринок відчуває великий тиск, проте істотно не просів у ціні.