Вишукана кнопка все частіше замінює собою старомодний важіль стоянкового гальма. В електричного "ручника" стільки переваг, що для використовування усіх буває потрібен курс лікнепу. Який ми для вас і підготували.
Стоянкове гальмо завжди було незалежною системою, яка, крім фіксації машини на парковці, служить для аварійного гальмування у випадку відмови основної (робочої) системи. Тому при “електрифікації” так званого “ручника” змінився тільки його привід, але не технічна сутність. Хоча разом з електроприводом конструктори додали йому кілька допоміжних функцій.
Є моделі авто, в яких електричне стоянкове гальмо не має альтернативи, а у деяких машин це опція.
ТАКОЖ ЦІКАВО: Щоб не відмовили гальма: як обслуговувати систему
Отже, електричне (також його називають електронним) стоянкове гальмо може:
Треба розуміти, що наділяючи “ручник” додатковими можливостями, конструктори дбали про підвищення безпеки, тому цей функціонал зав’язано на цілий перелік умов. Детальніше про це треба читати у заводському мануалі до вашої моделі, але найчастіше все має такий вигляд, як ми пишемо нижче.
Електричне стоянкове гальмо є двох типів: або це колодки з електроприводом біля кожного колеса (перші дві фото), або звичайний тросовий механізм з моторчиком замість важеля в салоні
Так, стає машина на “ручник” (хоч примусово водієм, хоч автоматично) за будь-яких умов, незалежно від інших органів управління. А зняти її зі стоянкового гальма зазвичай можна лише при натиснутій педалі гальмів та увімкненому запаленні. У більшості моделей також умова автоматичного зняття з “ручника” – закриті двері та застебнуті паси безпеки. І навпаки: якщо водій заглушив мотор, відстебнувся або відкрив двері, стоянкове гальмо самостійно заблокує задні колеса, розуміючи ситуацію так, що ніхто нікуди вже не їде.
Зберігає електрогальмо свій екіпаж і від відвертих помилок. Наприклад, при увімкненій задній передачі у деяких автомобілів автоматичне зняття з “ручника” не спрацьовує, як би водій не “тиснув на газ”. Конструктори вважають, що оскільки рух назад небезпечний, водій має вимикати стоянкове гальмо примусово, натиснувши на кнопку. Так само нічого поганого не відбудеться, якщо при працюючому двигуні залишити увімкненим режим Drive в АКП і вийти із салону – активований електроручник сам утримає машину, хоча без нього машина з автоматом могла б почати повільний рух.
Нарешті, дуже полегшує користування машиною функція автоматичного утримання машини на спуску – Auto Hold, або Brake Hold. Зазвичай її можна підключати і відключати, або оремою кнопкою, або у налаштуваннях через меню.
Функція Auto Hold зручна в першу чергу на машинах з автоматичною трансмісією, які можуть потроху повзти в режимі D при відпущеному акселераторі
ТАКОЖ ЦІКАВО: Чим небезпечний потопельник: проблеми з електрикою
Працює “автохолд” таким чином.
Насамкінець відповімо на дитяче питання, до якого час від часу повертаються інтернет-таблоїди: що ж таки буде, якщо затягнути електроручник на повній швидкості. Нічого страшного не відбудеться, справний автомобіль просто плавно зупиниться. В більшості моделей при таких діях водія електроніка активує спочатку робочу гальмівну систему, яка після уповільнення машини до 3 – 10 км/год передасть естафету власне стоянковій системі. Врешті-решт електропривід притисне колодки “ручника” до дисків і вони остаточно зафіксують авто на місці. Системи безпеки ABS та ESP прослідкують, щоб машину під час гальмування не розвернуло.
Електричний “ручник” дозволяє ефективно гальмувати під час руху; подробиці про це треба дізнатися із заводського мануалу
Зазначимо, однак, що для гальмування електроручником на швидкості мало однократно натиснути (потягти) клавішу – зазвичай її треба тиснути або тягнути до повної зупинки. Власне, радимо прочитати про всі тонкощі користування стоянковим гальмом у заводській інструкції вашого автомобіля, оскільки всіх нюансів ми в цій статті не охопили.
Дуже добре, що конструктори наділили стоянкове гальмо певним інтелектом, що воно самостійно загальмовує машину і розпускає колодки в момент рушання. Але зважаючи на складність системи ми б радили щоразу, покидаючи машину, переконатися, що сигнальна лампочка активації “ручника” засвітилася.
ТАКОЖ ЦІКАВО: Як перевірити ходову частину при покупці автомобіля