Honda Outlier - це концепт повнопривідного електричного мотоцикла, який демонструє бачення Honda на 2030-ті роки.
Honda представила один із найяскравіших концептів Japan Mobility Show 2025 – електричний мотоцикл Outlier, пише autoevolution.com. Це не просто дизайнерська вправа, а демонстрація того, яким японський виробник бачить розвиток двоколісної електромобільності у найближче десятиліття.
Читайте також: Представлено перший електричний мотоцикл Honda
На відміну від більшості концепт-байків, Outlier не прив’язаний до традиційних рішень, успадкованих від мотоциклів з двигунами внутрішнього згоряння. Дизайнери та інженери Honda свідомо відійшли від класичної архітектури, створивши апарат з нуля, спираючись на можливості електроприводу.
Outlier розроблений дизайнером Honda Юєю Цуцумі та продовжує ідеї попередніх концептів EV Fun та EV Urban, представлених на EICMA 2024. Проте новинка йде значно далі: інженери застосували філософію Precision of Intrinsic Design, що передбачає мінімум вигинів, довгі загострені форми та чітку геометрію. За задумом, мотоцикл має виглядати як цілісний технологічний об’єкт, а не еволюція існуючої моделі.
Зовнішність Outlier формують суцільні бічні панелі без традиційного силуету ДВЗ-мотоцикла, відсутність вихлопної системи та відкритий силовий модуль. Конструкція наголошує на електричній природі машини та її повністю новому підході до компонування.
Хоча Honda не розкрила технічних характеристик силової установки, ключова ідея полягає у використанні внутрішньоколісних електромоторів як у передньому, так і в задньому колесі. Така схема створює повноцінний повний привід, що сьогодні не застосовується у серійних мотоциклах.
Концепт передбачає можливість вибору, яке з коліс буде задіяне в русі, що відкриває потенціал для зміни характеру тяги, гальмування та динаміки залежно від умов чи стилю їзди.
З огляду на характер електроприводів, Honda очікує від Outlier динамічне прискорення та значні крутні моменти. Щоб водій міг контролювати мотоцикл у таких режимах, сидіння опустили максимально низько, а позаду встановили високу ковшову спинку. Вона допомагає утримувати тіло під час різких розгонів та відіграє роль опори під час проходження поворотів, коли водій використовує стегна як точку опору.
Приладова панель Outlier складається з широкого тонкого дисплея, який показує ключову інформацію, включно з кутом нахилу мотоцикла. Додатковий екран відображає в реальному часі зміни роботи переднього та заднього моторів, обрані режими руху та інші параметри силового модуля.
Замість дзеркал заднього виду встановлено камери, що підкреслює футуристичність концепту. Кермо інтегроване у верхню частину панелі приладів, що створює ефект монолітної конструкції.
Крім того, концепт передбачає інтеграцію з персональними даними користувача: мотоцикл може пропонувати маршрути, місця призначення чи поради з урахуванням розкладу та вподобань водія.
Назва Outlier перекладається як «те, що виходить за межі». Це добре відображає задум Honda: демонструвати сміливі, нестандартні інженерні та дизайнерські підходи. Водночас компанія прямо наголошує, що це лише концепт, і ймовірність його виходу у виробництво близька до нуля.
Втім, Outlier може стати фундаментом для майбутніх серійних електричних мотоциклів Honda, які з’являться у 2030-х роках. Електромототехніка розвивається значно повільніше за автомобільну електрифікацію. Найбільша проблема полягає у великій вазі акумуляторів. Але саме такі концепти задають напрямок, який у майбутньому може стати новим стандартом, якщо цю проблему буде вирішено.