На кандидатів у водії чекають суворіші правила складання іспитів. Йдеться про відеонагляд та звукозапис під час складання теоретичної та практичної частини іспиту.
Як повідомив під час прес-конференції заступник начальника Центру з питань впровадження цифрових інновацій Головного сервісного центру МВС Олександр Погорілий, у відомстві хочуть створити для людей такі прозорі умови, аби "отримати посвідчення водія можливо було тільки виключно, коли ти маєш знання і відповідні навички".
Читайте також: Кількість Сервісних центрів МВС скоротять зі 148 до 55
"Всі інші варіанти, щоб не мали місце, скажімо так", - додав він.
Погорілий розповів, що для цього запланована модернізація сервісних центрів. Класи будуть суттєво збільшені та обладнані спеціальними технічними засобами контролю з можливістю відеонагляду та звукозапису.
"Відеонагляд буде побудований таким чином, щоб не було "сліпих" зон. Тобто в класі вже не буде якихось зон... Відео буде перехресне. І це надасть можливість попередити таку можливість як підказування кандидату у водії, та інших неправомірних дій зі сторони, в тому числі, наших співробітників", - пояснив Погорілий.
Також, додав він, це надасть можливість кандидатам у водії легше оскаржувати результати іспиту, адже вони зможуть запросити таке відео та його аналіз.
"Окрім того, запроваджується система Face ID, яка буде працювати на кожному комп’ютері в класі. Вона буде допускати чи не допускати кандидата у водії, ідентифікувати його, що це саме та особа, яка і повинна складати цей іспит", - розповів представник Головного сервісного центру.
У процесі складання іспиту, додав він, особа також проходитиме додаткову ідентифікацію.
"Є додаткова система, вона встановлена і працює, яка унеможливлює віддалений доступ до комп’ютерів, до місць складання іспиту. І таким чином, ми закриваємо периметр теоретичного іспиту, який робить його прозорим і ефективним", - наголосив Погорілий.
Погорілий розповів, що МВС створить зі 148 сервісних центрів МВС 55 хабів по всій Україні, Вони будуть визначені за географічним принципом, передусім, в обласних центрах та великих містах. Ці хаби будуть приймати теоретичний іспит, також там буде створено можливість складання практичного іспиту в автомобілях.
Планується, що в хабах будуть встановлені сучасні відеореєстратори, які чотирма камерами фіксуватимуть дії, які відбуваються на дорозі – перед та за автомобілем, а також дії, які відбуваються всередині автомобіля – перед та за кандидатом у водії. Це дасть можливість фіксувати поведінку кандидата та екзаменатора, дії їхніх рук та ніг – аби "ніхто нікому не допомагав".
"Однозначно буде писатися звук і це також дасть можливість нівелювати можливість якихось маніпуляцій в автомобілі. А також, наприклад, щоб інша особа складала (іспит) за кандидата у водії", - зауважив Погорілий.
В МВС кажуть, що вже було проведено інвентаризацію транспортних засобів і автопарк планується частково оновити автомобілями, які вже будуть обладнані відповідними засобами технічного контролю.
Представник Головного сервісного центру Олександр Погорілий анонсував запуск відповідного пілотного проекту.
"Вже з 1 червня ми запускаємо перший пілот в чотирьох областях. Це Львівська, Київська, Одеська і Вінницька області, в яких ми пропрацьовуємо всі нюанси того, що я вас озвучив, зробимо відповідні висновки. І вже це все потім масштабуємо по всій країні", - розповів він.
Крім того, Погорілий зазначив, що наразі в пілотному проекті запускається онлайн-запис на теоретичний іспит, що є новою опцією.
"Людина буде чітко знати, розуміти, коли вона може, на який час, прийти і скласти теоретичний іспит. Наразі цієї опції не було", - сказав він.
З початку року для охочих отримати водійські права діє новий алгоритм підготовки. Тепер практику водіння можна розпочати вивчати лише після складання теоретичного іспиту в сервісному центрі МВС.
Також з 14 грудня водіям можна більше не отримувати пластикові водійське посвідчення та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. Замість них можна користуватися цифровими в "Дії".