Пусковий пристрій – зовсім необов’язковий елемент у гаражі сучасного автомобіліста. Але і зайвим він теж не буде, особливо якщо машина давно вже не нова, акумулятор підсажений, а погода – холодна.
Пусковий пристрій допомагає заводити двигун, коли має місце якась позаштатна ситуація – сів акумулятор машини, двигун має якусь проблему, вдарив зненацька сильний мороз…
Фабричний зарядно-пусковий пристрій великої потужності коштує чималих грошей, але використовується нечасто
Головна відмінність пускового пристрою від зарядного – у незрівнянно більшій потужності. Причому ця відмінність принципова, і про це добре знають ті автомобілісти, які намагались колись запустити двигун за допомогою звичайної “зарядки” – тобто при підключеному до АКБ зарядному пристрої.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як зробити зарядне для АКБ своїми руками
Фабричний пусковий пристрій коштує чимало – не менше 2,5 тис. грн, а такий, якому можна беззастережно довірити старт багатолітрового двигуна позашляховика – ближче до 4 тис. грн. Між тим, якщо все робити своїми руками, “пускове” обійдеться у кілька разів дешевше – навіть якщо доведеться оплатити консультацію професійного електрика, який проінспектує результат вашої технічної творчості.
Схема пускового пристрою може бути як елементарною, так і ускладненою – наприклад, з автоматичним підключенням (третій малюнок)
Залучити до процесу спеціаліста ми наполегливо радимо, оскільки електрика може бути небезпечною – це по-перше. А по-друге – деякі компоненти (особливо трансформатор) коштують доволі дорого, і вивести його з ладу через власну конструкторську помилку дуже небажано.
Перед тим, як почати складання пускового пристрою, вивчіть конструкцію кращих зразків аматорського і фабричного виробництва
Отже, щоб зробити пусковий пристрій для автомобіля своїми руками, треба дотриматись кількох умов.
Міцність корпуса у випадку із потужним пусковим пристроем для автомобіля має значення
Взагалі, в умовах теперішніх українських зим пусковий пристрій може бути потрібен лише в якихось особливих ситуаціях. Тому що навіть вживаний, але більш-менш справний автомобіль має заводитися при морозі бодай – 15о – 20о С, а у нас такі холоди тепер – рідкісний випадок. Інша справа, якщо у вас випадково є потужний трансформатор, і ви збираєтеся зробити з нього більш затребуваний девайс – зарядний пристрій. Тоді вже є сенс вжити додаткових заходів і виготовити не просто “зарядку” для АКБ, а таки пусковий пристрій з можливістю допомоги при старті двигуна.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як купити зарядний пристрій для автомобіля