Унікальний автомобіль-саморобка "Азов" знову їздить Бердянськом

11 серпня 2019

Українські дороги продовжують підкидати нам для знайомства справжні раритети. Саморобка під назвою "Азов", незважаючи на поважний вік, знову з'явилася на дорогах Запорізької області.

Судячи з деяких нюансів, цей простенький на вигляд автомобіль був побудований в радянський період, але в ту пору не “світився” на телеекрані і на сторінках науково-популярних журналів, як деякі його більш пафосні родичі. Зате на відміну від них він досі не просто залишається в строю, а й перебуває в експлуатації – наші читачі періодично зустрічають його на вулицях Бердянська.

Читайте також: Автомобілі-саморобки: звідки вони бралися

На автомобілі стоять реєстраційні номери українського зразка другого покоління, такі видавали в 1993-1994 роках, але швидше за все, "Азов" побудований дещо раніше. Цікаво, що ця саморобка сконструйована цілком в дусі часу (навіть якщо брати за точку відліку початок дев'яностих). У неї кузов хетчбек, типова для розмірів В-класу тридверна архітектура і передньопривідна компоновка.

Фірмову емблему зробили з "москвичівської", яка дісталася дизайнерам-аматорам разом з радіаторною решіткою.

Остання обставина взагалі рідкість для вітчизняного руху “СамАвто”, оскільки саморобні машини завжди базувалися на агрегатах масових моделей, що давно випускаються промисловістю. А передньопривідних серед них не було аж до тих самих дев'яностих. Але конструктор "Азова" не звертався до силового агрегату "Лади Самари" або "Таврії", які тоді були супердефіцитними і тому нереально дорогими. Під капотом ховається двигун МеМЗ-968 від класичного "Запорожця". Розвернутий на 180 градусів (і з перевернутою головною парою в трансмісії), як це зроблено на ТПК і ЛуАЗ-969 "Волинь", він технічно красиво перетворює задньопривідну компоновку в передньопривідну.

Саморобний автомобіль "Азов" має цілком гарний вигляд, порушують гармонію лише кілька невдалих моментів в оформленні передка і скління кабіни.

Заслуговує поваги і метод виготовлення кузова – в ньому немає деталей від серійних автомобілів, навіть такі складні фрагменти, як дверні прорізи і рамку лобового скла, самодіяльний конструктор виготовив сам.

Читайте також: Що це було: вираховуємо саморобку з Прикарпаття

Про "непородисте" походження автомобіля можна здогадатися хіба що по перевернутій радіаторної решітці (при тому що радіатора власне і немає) від "Москвич-412" та по переднім поворотникам від "копійки". Навіть бампери – самостійного виготовлення. До речі, саме численні деталі фурнітури зазвичай з головою видають вироби “СамАвто” – але в цьому випадку кілька таких маркерів губиться на тлі основної маси оригінальних деталей.

Залишається порадіти за автора цього проекту і побажати його творінню довгих років активного життя, цікавих і корисних подорожей.

Читайте також: Українські автомобілі-саморобки 20 століття: коли шейхи відпочивають