Як завжди шумно і насичено промайнув весінній фестиваль вінтажної техніки OldCarLand-2021. Журналісти "Авто24" провели у Державному музеї авіації в Києві три дні й зробили свій рейтинг "нових" ретро автомобілів.
Глядачі та організатори подібних подій оцінюють власний успіх за кількістю експонатів, показаних широким колам громадськості вперше. На фестивалі OldCarLand прем’єр зазвичай чимало, і цей рік, попри усі коронавірусні негаразди, не став винятком. Відсоток новинок цього разу був настільки високим, що нам довелося відфільтровувати їх, аби не зайняти цим оглядом надто багато місця.
Багатьом це здаватиметься дивним, але бездоганних з точки зору аутентичності “горбатих” в Україні не так вже і багато. Цього року до їх нечисленного переліку додався ще один. Причому він – у найбільш жаданій для колекціонерів версії першого року випуску. Певно, на сьогодні це другий за віком живий “Запорожець” у світі, номер його кузову – 000186.
Ця машина реставрувалася протягом кількох років у майстерні OldCarService – компанії, яка виступає організатором найбільшого технічного фестивалю в Україні. Кореспондентові “Авто24” довелося проїхати у цьому екземплярі, і слід зазначити, реставраторам вдалося відтворити враження нового автомобіля не лише у візуальному плані, а й за характером руху.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Запорожець” з кузовом купе: саморобки в серії
Це одна з найбільш унікальних машин вітчизняного автопрому. Справа не лише у тому, що “зілівських” мікроавтобусів у післярестайлінговому виконанні (1970 – 1998 рр.) було випущено лише 61 екземпляр. “Юність” також є унікальною з точки зору концепції та інженерного виконання. Побудований на шасі кремлівського лімузину ЗІЛ-111, стильний 17-місний автобус ЗІЛ-3207 отримав комфортабельний хід і легкову керованість.
Зазначена машина 1994 року випуску була новою закуплена для державної дачі “Зоря” в Криму, що невдовзі стала дачею українського Президента Л. Кучми. Потім мікроавтобус був переданий місцевому навчальному закладу, після чого зношений раритет викупили у приватну колекцію. Після комплексу відновлювальних робіт у майстерні OldCarService “Юність” потрапила до одного з українських музеїв.
Через певні причини мікроавтобус РАФ-2203 – чимала рідкість навіть у звичайному пасажирському виконанні, а у варіанті “Швидкої” й поготів. Цей РАФ випуску 1985 року два роки відновлювався в реставраційній майстерні Vintage Motors.
Цікаво, що реставраторам вдалося відновити навіть оригінальний комплект медичного обладнання у салоні РАФа. На OldCarLand-2021 ця машина отримала вищу нагороду у номінації “Найкращий спецавтомобіль фестивалю”.
Цей американський автомобіль 1950 року приїхав на фестиваль з Білорусі – у складі представницької делегації сусідньої країни. Машина перебуває в цілком робочому стані, тож не дивно, що 550-кілометровий шлях від Мінська до Києва вона подолала власним ходом у загальній колоні з іншими експонатами.
Двигун Silver Streak 8-циліндровий, але на диво не V-подібний, а рядний. Цікаво, що власник не планує відновлювати машину до ідеально-заводського стану: оскільки екземпляр цілком оригінальний, є задум законсервувати його саме у такому вигляді, у якому він зберігся за свої 70 років життя.
Також на весняному фестивалі вперше показали родстер Меrcedes-Benz 230 SL W113 з дещо несподіваним для німецького авто ім'ям Pagoda. Ця машина 1965 року випуску дісталася українському власникові в доволі стомленому вигляді, але протягом трьох років проходила реставрацію і тепер вражає своїм бездоганним виглядом.
Між іншим, під капотом – не дуже типова для “Мерседесів” рядна “шістка”, а коробка передач – механічна. Жорсткий дах машини можна зняти, але під ним є ще один – складний, з тканини.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Фестиваль OldCarLand-2021 – перші враження
Ще один “американець” родом з перших повоєнних років раптом приїхав на фестиваль з Чернівців. Машина 1949-го року з’явилася в Україні близько року назад, але на великому всеукраїнському форумі її показали вперше. Дивує стан деталей оздоблення (молдинги, емблеми), які збереглися в оригінальному вигляді, без відновлення, при тому що вік їхній – 72 роки.
Автомобіль на ходу і дивує плавною і тихою роботою рядної нижньоклапанної “шістки”. Трансмісія дуже незвична – при тому, що коробка передач 4-ступенева механічна, перемикатися вона може автоматично, за допомогою електромагнітів-соленоїдів. По суті це аналог недорогих сучасних “роботів”, але втілений у життя сімдесят років тому.
Знайти сьогодні “Москвич” в кузові універсал – велика вдача, навіть незважаючи особливо на стан екземпляру. Московські “універсали” згубили їхні ж власні якості – витривалість та толерантність до перевантажень. Через великий запас міцності й невелику ціну подібні вантажно-пасажирські “Москвичі” давно вже полягли на маршрутах локальних перевезень в руках хазяйновитих власників.
Дана машина 1974 року випуску була якимось дивом врятована і пройшла серйозну реставрацію. Додаткова її цінність – у двигуні моделі 408, які вже на момент випуску вважалися застарілими й поступово витіснялися 412-ми моторами. Одним словом, це один з найунікальніших “Москвичів” у нашій країні.
Отже, такий наш рейтинг найцікавіших новинок фестивалю OldCаrLand-2021. Заздалегідь просимо вибачення у тих, чиї симпатії ми не тут не згадали: цікавих машин і мотоциклів у Музеї авіації на OldCarLand-2021 було настільки багато, що, певно, до них поведеться ще не раз повернутися.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “”Москвич Турист” – радянський купе-кабріолет