Скільки суперкарів купили українці за останні роки

14:50, 19 вересня, четвер

Хто в Україні купує найдорожчі автомобілі світу та чи побив 2024 рік продажі довоєнного періоду? Відповісти на це питання можна лише частково, бо переважна більшість покупців таких машин лишається у "тіні". Але об'єми продажів ростуть.

Політики та державні діячі серед власників дуже дорогих авто не «світяться». Усі лаври дістались молодим бізнесменам, які заробили свій капітал, використовуючи криптовалюту та сучасні інтернет-технології.

Вони використовують ці авто для власної реклами у соцмережах, тому їх легко відслідкувати, що й зробили журналісти epravda.com.ua. Решта покупців їздить на суперкарах анонімно.

Читайте також: Покупка Bugatti Tourbillion дружиною Зеленського: звідки взялась ця історія

Одна з найбільших відомих колекцій дорогих автомобілів в Олександра Слобоженко, який вміє заробляти гроші на інтернет-арбітражі. Він хизувався в соцмережах придбанням McLaren 720S Spider, який коштує близько 300 тис дол. Загалом, в його автопарку майже два десятки дуже дорогих автомобілів. Нещодавно Слобоженко отримав підозру в ухиленні від сплати податків в особливо великих розмірах. Після цього ЗМІ писали, що він зумів виїхати з України.

Слобоженко – не єдиний платоспроможний українець, який полюбляє дорогі машини. За даними ЗМІ, ще один блогер та інвестор у криптовалюту Дмитро Хиценко у 22 роки заробив на суперкар Lamborghini Huracan за 280 тисяч доларів і гібридне купе BMW i8 за 100 тиссяч дол.

Lamborghini Huracan

А Михайло Романенко, який у ЗМІ фігурує як "криптомільярдер", у 2023 році придбав суперкар Bugatti Bolide вартістю 4,6 млн дол. До того він став власником ще дорожчого Bugatti Centodieci, ціна якого понад 10 млн доларів і яких випустили лише 10 штук.

Хто лишився у “тіні”

Інші суперкари вдалося ідентифікувати серед відкритих даних реєстрацій транспортних засобів, доступних на порталі data.gov.ua. Загалом рівень першої реєстрації таких автомобілів у 2024 році навіть вищий, ніж у відповідні періоди 2021 року, свідчать проаналізовані дані. Зокрема, у другому кварталі 2024 року на облік у сервісних центрах МВС поставлено три десятки таких автомобілів, а з початку року – пів сотні.

Rolls-Royce Spectre

Серед них найбільше, сім машин, – це Maserati Ghibli. На другому місці з п’ятьма автомобілями Bentley Continental GT. Найдорожчими серед усіх стали Rolls-Royce Spectre 2024 року випуску. Одразу три такі авто, які є першими повністю електричними машинами від Rolls-Royce, отримали київські номери. Хто став їхніми власниками – невідомо.

Вживані вигідніше

Проте дедалі більше супер- і спорткарів проходять в Україні першу реєстрацію як уживані, тож їх вартість може бути меншою на 20-40%. Якщо до 2022 року на кожні дві нові машини припадала лише одна вживана, то у 2023-2024 роках ця піраміда перевернулася: з 50 зареєстрованих у 2024 році нові лише 16.

Для міграції продажів розкішних автомобілів на вторинний ринок є кілька причин. По-перше – податок при першій реєстрації: з авто за 200 тис. дол. необхідно заплатити 10 тис. дол. По-друге – сам процес купівлі.

Maserati Ghibli

"Через "офіціалів" і банк, навіть якщо розкидають оплату по днях готівкою через касу, треба підтверджувати фінмоніторингу свої доходи, що (молодим криптомільярдерам) зробити непросто", – пояснює журналісту власник СТО в центрі Києва, де іноді обслуговуються такі автомобілі.

Тим більше, що вживаність у цьому сегменті умовна. Середній вік зареєстрованих останнім часом суперкарів становить три роки (у масовому бюджетному сегменті – десять років), що надає їх новим власникам багато переваг у вигляді нижчої ціни, менших податків та простішого процесу купівлі.