Ситуація з постачанням пального в Україну дуже складна. Через це посівна компанія опинилась під загрозою.
Керівник мережі АЗС "Prime group" Дмитро Льоушкін оцінив запаси пального в Україні, враховуючи початок посівних робіт.
Читайте також: Преміальне пальне подешевшало майже на всіх АЗС
"Якщо коротко, то ситуація складна, від слова капець... Залишки на нафтобазах успішно “з'їдені” за останні пару тижнів. Ринок ожив і аграрії пожвавилися, почали атакувати АЗС, бо на них зараз ресурс дешевше, ніж на нафтобазах", - написав він у Facebook.
Експерт зазначив, що оптова ціна – 40 гривень за літр "європейського" дизеля, бензин марки "Євро-3" на гривню-дві дешевше. На АЗС ціна – 37,05 грн за літр – це верхня планка, що дозволено державним регулюванням. Тому всі активно переходять на так звані преміальні сорти пального.
"По суті це те ж саме пальне, але на нього не поширюється держрегулювання. Ось така лазівка. Без цієї лазівки всі АЗС засяють нулями, без варіантів", - вважає Льоушкін.
Він розповів, що "аграрії атакують АЗС, а там, де ліміт по 20 літрів в одну особу, там шикуються черги бабусь з каністрами від найближчого колгоспу, до тих пір, поки не висушать заправку".
Експерт зазначив, що через війну поставки пального морем заблоковані, також не надходить пальне з Білорусі і РФ, які давали левову частку ринку. Залишилися тільки поставки з Європи, де немає зайвого ресурсу і вкрай складна логістика.
"Висновок поки такий: нас чекає дефіцит ресурсу у квітні, і я не впевнений, що вдасться не зірвати посівну. Є, звичайно, хитрі рішення, але на них потрібна добра воля уряду. Наприклад, перекачувати цистерни прямо на кордоні або спростити правила перевезень бензовозами", - написав Льоушкін.