Усе нове – добре забуте старе. Схоже цю приказку згадали в Держекоінспекції та пропонують повернути "утилізаційний збір", який діяв в Україні у 2013-2014 роках.
Для власників автомобілів можуть ввести новий податок – так званий “утилізаційний збір”. З такою пропозицією виступили в Держекоінспекції.
Читайте також: В Києві 8 раритетних авто врятували від утилізації
За словами глави відомства Андрія Мальованого, відсутність розгалуженої мережі центрів для здачі і знешкодження старих авто, необхідність доплачувати за знищення машини не стимулюють водіїв утилізувати старі авто згідно з вимогами законодавства. Відповідно такий бізнес не є прибутковим.
Голова Держекоінспекції підкреслив, що для “вирішення проблеми” потрібно застосовувати аналогічні з Європою механізми, серед яких:
На думку Андрія Мальованого в Україні тільки 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію, а потрапляючи на звалища авто забруднюють грунт свинцем, іржею, відпрацьованими маслами. "Протягом 2020-го утилізовано лише 13 000 авто. Решта забруднює навколишнє середовище на звалищах", - вважає Андрій Мальований.
Варто зазначити, що відпрацьовані мастила в Україні купують по 8-10 гривень за літр, металобрухт приймають по 11,3 грн за кілограм, а свинцеві акумулятори – по 33,9 грн за кілограм. Це не кажучи вже про мідні дроти, каталізатори та інші “коштовності”, за які можна отримати чималі гроші.
Отже, насправді випадків, коли непотрібний автомобіль просто викидають на звалище небагато – як правило, непотрібні, старі або розбиті автомобілі здають на розбирання, самостійно продають по запчастинах або здають на металобрухт.