Lanos та Sens виявились найпопулярнішими авто на внутрішньому ринку України, потіснивши з лідируючої позиції продукцію ВАЗ.
У минулому році українці придбали на внутрішньому ринку 945,3 тис. легкових авто з пробігом. І хоч не вдалося перетнути межу в мільйон вживаних легковиків, було встановлено інший рекорд — понад 100 тис. проданих авто в грудні. Експерти Інституту досліджень авторинку визначили причини зростання ринку та моделі вживаних легковиків, які українці купували найбільше.
Читайте також: Підсумки 2021 року: як зріс ринок нових автомобілів в Україні та хто лідери
У порівнянні з 2020 роком продажі вживаних авто зросли на 18%. Ринок плавно "розганявся" протягом 11 місяців та досягнув піку в останній місяць року. За останнє десятиліття найвищий місячний показник внутрішніх перепродажів (94 тис.) був зафіксований лише у липні 2020 року, коли після "локдауну" українці задовольняли відкладений попит на реєстрацію авто та масово ставили на облік авто, придбані раніше, в часи зачинених сервісних центрів МВС.
Динаміка внутрішніх продажів вживаних легковиків протягом 2021 року
Експерти Інституту досліджень авторинку виділяють основні причини зростання внутрішніх перепродажів авто:
Відновлення української економіки сприяє зростанню продажів автомобілів. По-перше, в українців стало більше коштів. По-друге, визначальним чинником при купівлі авто є впевненість у завтрашньому дні.
Пільговий період "легалізації" так званих "євроблях" також збільшив кількість внутрішніх перепродажів. Українці часто продавали щойно оформлені машини, щоб компенсувати витрачені кошти.
Зростання загальної кількості імпорту вживаних авто з-за кордону. Звісно, ввезення машин з пробігом з-за кордону сприяє збільшенню продажів і на внутрішньому ринку.
Найбільше (у 10,8% випадків) протягом 2021 року на внутрішньому ринку українці обирали автомобілі марки Volkswagen. І такий результат року — одна з важливих тенденцій, адже ще у 2020 році першість займали автомобілі марки ВАЗ. Радянський автомобільний спадок поступово заміщується вживаними авто з-за кордону. Проте, кількість автомобілів цього бренду все ще значна в структурі українського авторинку — на рівні 10,6% від усіх внутрішніх перепродажів. Третє місце зайняли автомобілі марки Skoda.
Частка брендів вживаних авто серед внутрішніх перепродажів протягом 2021 року
Серед моделей вживаних авто, якому надавали перевагу українці у 2021 році, першість зайняв Daewoo Lanos. Протягом року придбали сумарно 40,1 штук усіх модифікацій моделі, включно з Sens, Chanse та авто, випущеними під брендом ЗАЗ і Chevrolet. Цей результат — "відлуння" часів, коли за штучно обмеженого вибору продали багато таких машин.
Друге місце зайняв "народний" автомобіль українців серед свіжопригнаних машин з пробігом — Volkswagen Passat (30,7 тис.). На третьому місці опинилася Skoda Octavia.
Найпопулярніші вживані авто серед внутрішніх перепродажів протягом 2021 року:
Загалом рейтинг вживаних авто на внутрішньому ринку 2021 року не надто відрізняється від показників 2020. Вподобання українців досить стабільні, а на ринку прослідковуються усталені тренди.