Із вересня цього року українським водіям доведеться звикати до нововведення на дорогах України. Справа в тім, що згідно оновленим Державним будівельним нормам (ДБН) в Україні ширина дорожніх смуг буде зменшена і зменшена суттєво.
З цієї нагоди два експерти висловили свої думки. Михайло Берлін, голова правління “Всеукраїнського партнерства за безпеку дорожнього руху” та Олег Голубенко , генеральний директор експертної компанії “DEKRA Експерт Україна”, адвокат, експерт в сфері ДТП. Вони вважають що звуження дорожніх смуг допоможе зменшити аварійність.
Читайте також: В Україні стрімко дорожчає бензин та дизель
Нагадаємо, що вже з вересня мінімальна ширина дорожньої смуги в містах має становити мінімум 2,75 метра — це значно вужче, ніж звикли українські водії. Зараз ширина смуги становить близько чотирьох метрів. На магістралях з безперервним потоком руху ширина смуги має становити 3,5 метрів замість 3,75 метра, як це є зараз. На менш завантажених дорогах ширина смуги зменшиться з 3,5 метрів до 3 метрів.
Оскільки ДБН вже опубліковані і набули чинності з 1 вересня, то всі нові траси, а також ті, що зараз ремонтуються, будуватимуться вужчими, а вже побудованих раніше нанесуть нову розмітку. Крім того заплановано виділення двосторонньої доріжки для велосипедистів, мінімальна сукупна ширина якої повинна бути 2,5 метрів.
У міністерстві підкреслюють, що звуження ширини смуги сприятиме підвищенню безпеки дорожнього руху та зменшення аварійності, а також сприятиме збільшенню пропускної здатності вулиць та зменшенню заторів. При цьому урядовці посилаються на європейський досвід, який доводить ефективність звуження ширини дорожніх смуг у містах.