Тема запасів пального через відключення світла знову стала актуальною. І раптом з’ясувалося, що у багатьох водіїв немає підходящої тари. Не забарилося і друге відкриття: добра каністра в магазині коштує тепер шалених грошей.
Після знайомства з цінами на каністри для бензину та “дизеля” автомобіліст як правило починає пригадувати, що в нього десь у коморі зберігається підходяща порожня тара. Але як правило, це або щось старе і занедбане, або ємності “з-під чогось” – тобто заводська упаковка від антифризу, оливи, будівельної хімії тощо.
Найпростіша пластикова тара на 10 л коштує від 200 грн., класична 20-літрова “американка” – 1600–1900 грн. Перша – практично одноразова, друга – примітивний китайський продукт.
Читайте також: Якщо немає каністри: де зберігати бензин
В будь-якому випадку тару треба очистити – чи то від залишків, того, що в ній було раніше, чи то від, як кажуть антиквари, “слідів зберігання”. Це тим більш важливо, коли йдеться про сучасні моделі авто з їхніми паливними системами типу TSI та Common Rail і складними системами очищення відпрацьованих газів. На відміну від старих карбюраторних моторів, ці агрегати не “прочхаються” без наслідків, “хильнувши” порцію чогось неадекватного.
Проблеми від брудного палива майже однакові для бензинових і дизельних автомобілів. На щастя, в обох випадках конструкторами передбачені кілька бар’єрів фільтрації палива, але вони відсікають не усі зайві домішки. Через сітки і фільтри просочуються найдрібніші частинки механічних домішок та розчинені в пальному хімічні домішки.
У багатьох мережах АЗС діють суворі правила щодо заборони відпуску пального у пластикові каністри певних типів. (Фото UPG)
Скажемо відразу, що в деяких випадках це не така вже проста справа. Тому не думайте, що підготувати стару каністру до заливки в неї сучасного палива вдасться швиденько, поміж інших справ. Ускладнює завдання те, що механічно вплинути на забруднені стінки ємності проблематично – більшість каністр мають маленьку за діаметром горловину.
Читайте також: Запас бензину: як довго зберігається пальне в каністрі
Тому у більшій мірі очищення каністри – це її промивання, причому часто послідовно кількома видами рідин. Отже, чим промити каністру:
Звісно, деякі з вищенаведених операції можна буде пропустити, якщо стане зрозуміло, що пластик або метал достатньо очистився. Оцінювати чистоту стінок посудини треба, по-перше, візуально – на внутрішніх поверхнях не повинно бути нашарувань, розводів чи окремих крапель. По-друге, перевірка на дотик: палець не має відчувати на внутрішній поверхні каністри жирне, липке, надто слизьке.
Іноді воду в каністрі не так просто і помітити: вона маскується, розподілившись патьоками і мікрокраплинами по стінках посудини.
Після усіх вправ з очисткою у вас залишиться остання проблема – висушити каністру. Воду треба спочатку вилити, потім витрусити різкими рухами, адже більшість каністр від антифризу, рідин-омивайок, грунтовок тощо через свою форму не дозволяють злити 100 % рідини з горловини.
Після цього всередині на стінках залишаться дрібні краплини вологи. Їх можна прибрати природнім шляхом, залишивши ємність на кілька днів з відкритою пробкою у теплому місці, а можна застосувати дива хімії. Спеціальний препарат – осушувач бензобаку або звичайний спирт, питний, медичний, або, скажімо, ізопропіловий, треба залити в каністру і ретельно прополоскати її. Коли рідину буде злито, стінки будуть сухими, а калюжку на дні можна буде прибрати Квачем або дати їй висохнути в теплі.
Багато які з продуктів автомобільної та будівельної хімії пакуються у міцні каністри, перспективні з точки зору використання під пальне.
Навіть якщо, на перший погляд, стара каністра чиста, її стінки можуть бути вкриті чимось шкідливим для мотора. Тому не поспішайте на заправку і поставтеся до чистоти серйозно – відмийте вашу місткість як слід.
Читайте також: Як злити пальне з бака автомобіля