Експерт паливного ринку розповів, як запобігти катастрофічному зростанню цін на пальне в Україні.
На європейському паливному ринку відбувається щось неймовірне. За останні два дні котирування бензину у Європі впали на 200 дол./т, на дизель – 340/т. Або на 15-20%!
Читайте також: Проблема з пальним: звідки його постачати в Україну?
Схоже, страхи з приводу ембарго щодо Росії зникли. Світ звикає до думки про майбутнє без кривавих вуглеводнів. Сигналом до зниження явно послужили заяви Арабських Еміратів, Венесуели та США із закликами збільшити видобуток нафти.
Експерт паливного ринку Сергій Куюн вважає що така ситуація може допомогти Україні, але якщо Уряд залишить чинні податки та правила нарахування цін – катастрофічного зростання цін не уникнути.
"Для нас це, безумовно, хороші новини. Якщо ще вчора підвищення цін на АЗС до 50 грн і вище не викликало сумніву, то зараз теоретично цього можна буде уникнути. А за активних дій уряду та Ради – дійти до 40 грн/л", - прогнозує експерт
Розрахунки показують, що за нових умов собівартість постачання за поточними світовими цінами становить 43 грн л за обома продуктами. Додамо сюди встановлену Мінекономіки націнку 4,5 та 5 грн/л та отримаємо вартість на АЗС.
"Проблема в тому, що поки що діє довоєнна формула розрахунку, розрахована на російсько-білоруські поставки. І вона на другу декаду березня показує максимум 43 грн., але вже з націнкою. Це означає, що кожен "європейський" літр коштуватиме постачальникам у ті самі мінус 4,5-5 грн/л", – запевняє Сергій Куюн.
Для прикладу: на оптовому ринку дизпаливо сьогодні коштує 42 грн/л, тоді як "рекомендована" ціна на АЗС – 36 грн/л. На другу декаду березня формула Мінекономіки покаже максимум 43 грн/л, але хто торгуватиме та везтиме пальне за таких умов?
"Необхідне рішення про скасування ПДВ та акцизу, а також перегляд формули граничних цін. У цьому випадку ціни будуть 32 та 35 грн/л на бензин та ДП. А головне – відкриються шлюзи для нових постачань", – впевнений Сергій Куюн.