Для BMW, Porsche, Ferrari, Lamborghini та інших відомих марок в Україні виготовляли чимало деталей - від проводки й джгутів до складної електроніки та кузовних частин.
Так було до 24 лютого 2022 року, наразі ж на цих заводах скоротили чимало персоналу, у тому числі через мобілізацію, блокування кордонів та інші фактори. Обсяги постачань значно скоротились, а деякі підприємства взагалі простоюють.
Читайте також: На Закарпатті вилучено автозапчастини вартістю 10 млн грн
Майже всі працівники цих підприємств мали доволі пристойну офіційну зарплатню, бо всі ці компанії з іноземними інвестиціями. Про які саме заводи йдеться?
Україні виготовляли дрібні деталі майже для всіх європейських автомобілів, у тому числі для преміальних марок. Переважно йдеться про деталі, які потребують великого обсягу ручної роботи, наприклад, укладання кабельних мереж чи пошив автосидінь. За даними Ernst & Young, в Україні у 2021-му році працювало 22 світові та регіональні виробники в галузі деталей для авто. На цих підприємствах створено близько 60 тис. робочих місць, а загальна кількість інвестицій у секторі становить 400-800 млн євро.
Основна частина іноземних компаній-виробників автокомпонентів сконцентрована у західній частині країни. Такий вибір регіону пояснюється насамперед логістичною близькістю до кінцевих споживачів. Ось перелік підприємств:
Які автозапчастини й деталі для іноземних авто виробляють в Україні: