Яким був перший автомобіль BMW

19 червня 2018

Яким був перший автомобіль знаменитої марки BMW? Не впевнені, що нинішнім фанатам баварського бренда сподобається відповідь на це питання.

Перший автомобіль нині знаменита баварська марка випустила, м'яко кажучи, запізно: в 1929 році, коли, наприклад, Peugeot вже відсвяткувала 40-річчя свого автовиробництва, а Ford вже десятиліття випускав по 1 млн. машин на рік.

BMW Dixi – перший автомобіль баварської марки був ліцензійною копією ліцензійної копії Austin 7. Але незабаром з'явилися суто свої моделі

Читайте також: Кабріолети, яких ми не дочекалися: "копійка" С4 і "Москвич Турист"

А у BMW це був не свій автомобіль, і навіть не чужий, що виробляється за ліцензією. Баварці купили ліцензію... на чужій ліцензійний автомобіль! Перша машина BMW називалася Dixi: непримітний коротун, сім років тому спроектований в Англії і відомий світу як Austin 7. Моторчик об'ємом 0,750 і потужністю 15 к. с. ледве тягав бюджетну дерев'яно-металеву конструкцію, встановлену на скопійовану у вантажівки раму.

Будучи вже відомим виробником авіамоторів, BMW не посоромилася якийсь час випускати старий моторчик британської розробки

Все дуже скромно

Машина, втім, худо-бідно розвивала 75 км/год, розганяючись за 10 секунд... від 8 км/год до 50 км/год (був і такий стандарт замірів). Три передачі в трансмісії не сприяли активним прискоренням, хоча і були в ті роки звичайною справою. Правда, у автомобільчика була інша перевага: витрата палива становила всього 5,5 л/100 км.

Читайте також: Яким насправді був перший "Запорожець"

У Німеччині Austin 7 під ім'ям Dixi випускав завод Automobilwerk Eisenach. Його компанія BMW і придбала – разом з ліцензією на ліцензований Dixi, коли в спробах диверсифікувати бізнес баварці вирішили випускати автомобілі.

Перша в світі BMW: 0,75 л, 15 к. с. три ступені в МКП, колеса на спицях і 75 км/год – скромно навіть для 1929 року. Але це був тільки початок

До честі BMW, як компанія, що до Версальського миру спеціалізувалася на вершині технологій того часу – авіамоторах, довго випускати копію німецької копії вона не стала. Машинку грунтовно переробили, і BMW Dixi вже через рік перетворилася в BMW 3/15 PS. Всього було випущено 18,9 тисяч одиниць цієї моделі: не бозна як багато, але й немало в ті часи як для застарілої моделі. У 1932 році конструктори спроектували свою модель BMW 3/20 з верхньоклапанною голівкою блоку циліндрів, чотирма ступенями в МКП і незалежною підвіскою всіх коліс.

Читайте також: Чому "Запорожець" краще іномарок

Вниз і вгору

І тільки ближче до Другої світової модельний ряд баварських автомобілів поповнився дорогими престижними машинами з великими кузовами і рядними “шістками” під довгим капотом. Втім, як виявилося, ненадовго: після війни розорені баварські заводи могли випускати тільки супербюджетних малюків типу BMW Isetta і BMW 600 – знову-таки ліцензійних.

"Яйце з моторчиком" – це теж BMW. Копія італійської Iso Isetta з мотором від мотоцикла допомогла марці вижити після Другої світової.

Згнітивши серце, баварці знову пройшли цей шлях – від двомісних машинок з мотоциклетним двигуном до престижних седанів, купе і родстерів, які врешті-решт стали канонічними зразками сучасного автомобіля.

Читайте також: Закон про ретро: навіщо потрібен і що вирішує