Арбузинський районний суд Миколаївської області виправдав водія, якого підозрювали в порушенні правил безпеки руху, що мало наслідком смерть потерпілого.
Суд встановив, що водій не мав технічної можливості зреагувати на зміну дорожньої обстановки через:
Читайте також: Рішення про платні парковки у Києві оскаржують у суді
ДТП з летальними наслідками сталася 24 травня 2016 року на межі Кіровоградської та Миколаївської областей. Автомобіль "Рено Дастер", втративши контроль, влетів у припаркований у кармані для зупинки, розташованому на протилежному боці дороги, вантажний автомобіль МАN.
У наслідок ДТП загинув пасажир автомобіля "Рено", який перебував на передньому сидінні. Травми тримав також водій автомобіля "Рено". Також в автомобілі "Рено" перебував ще один пасажир. Всі вони були колегами і прямували у відрядження. Подія відбулася близько 8 ранку, у світлу пору доби, опадів чи інших погодних ускладнень для руху не було.
Прокурором та слідством дії водія були кваліфіковані за частиною 2 статті 286 КК України, а саме як порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило смерть потерпілого.
Зокрема, йому інкримінували, що той під час наближення до 76-го км+400 м автодороги "Кіровоград – Платонове" в Арбузинському районі Миколаївської області грубо порушив вимоги підп. 2.3 "б", 12.1, 12.3, 12.6 "ґ" Правил дорожнього руху України, оскільки:
Важливими у цій справі були показання свідків, зокрема водія вантажівки та пасажира вантажівки, який також є професійним водієм.
Вони вказали, що:
Після цієї ДТП ями на ділянці було заспано частково, попереджувальний дорожній знак встановлено на відстані понад 150 метрів до початку поганої ділянки та з’явився знак про обмеження швидкості до 50 км/год.
На момент ДТП сам знак про 5-кілометрову ділянку з вибоїнами було розміщено менш ніж за 100 метрів, а знаків обмеження швидкості не було взагалі.
Суд дійшов висновку про недоведеність інкримінованого обвинувачення.
Водій не мав технічної можливості завчасно обрати таку швидкість руху керованого ним автомобіля та обрати відповідні способи керування ним, щоб мати можливість безпечно проїхати ділянку автодороги, на якій відбулась ДТП.
Швидкість руху не була встановлена слідством і не могла бути встановлена судом. За показаннями:
Суд зазначив, що це значна розбіжність (понад 50 км/год), а тому не брав до уваги цей аргумент обвинувачення, який не було доведено слідством.
Навіть рухаючись зі швидкістю 90 км/год, водій справного автомобіля не міг би зреагувати на зміну дорожньої обстановки, зважаючи на місця розташування попереджувального знака і відсутність знаків про обмеження швидкості на ділянці з поганим покриттям.
Крім того, за висновком експертизи, автомобіль "Рено" отримав пошкодження заднього правого колеса, яке могло відбутися унаслідок попадання у вибоїну, потім керувати ним було неможливо.
Зрештою у вироку суд вказав, що:
Тобто суд дійшов висновку, що організація дорожнього руху в місці ДТП не відповідала загальним вимогам розділу 3 та п. 4.1.3 ДСТУ 3587 і пп. 10.3.1, 10.2.5, 10.2.9, 10.5.25 ДСТУ 4100.
Організація дорожнього руху в місці ДТП, а саме на 76-му км автомобільної дороги М13 "Кіровоград — Платонове", не забезпечувала безпеку дорожнього руху з дозволеною швидкістю.