На перший погляд дешеве пальне - це добре для споживачів, але чиновники та деякі експерти його існуванням дуже незадоволені. При його виробництві платиться менше податків, через що бюджет втрачає гроші. До того ж якість такого пального не завжди висока.
Один з експертів нафтового ринку, Сергій Куюн, на своїй сторінці у соцмережі опублікував схему і пояснив, звідки в Україні береться доступне пальне.
Читайте також: Ціни на пальне знову почали зростати
За інформацією Сергія Куюна, в Україні є міні-НПЗ, які купують нафту по 100 доларів за барель. При світовій ціні 65 доларів за барель. Також ці підприємства скуповують газовий конденсат. Потім вони роблять з цих компонентів бензин і методом добавляння розчинників підвищують його октанове число.
"Ця сировина буде перероблена на міні-НПЗ, отриманий прямогонний бензин. Потім в нього додадуть "розчинників для лакофарбової промисловості", придушать білоруським А-92, трохи ММА і вуаля – бензин А-95! Притому найдешевший на ринку! Як? По-перше, в ньому просто не буде акцизу. А це 7 грн / л. По-друге, конденсат, в якому сидить ПДВ, "провалять" через фіктаря і частина ПДВ повернуть.
По-третє, бензин продадуть за кеш на заправці через лівий чек, а документи на паливо запустять через "ями" і отримають ще 12% рентабельності. По колу "оптимізація" приносить 12,5 грн / л палива. Або майже 50% від його поточної вартості. І чим дорожче бензин на колонці, тим вище ПДВ і тим більше їх заробіток. Так і виходить бензин "за чесною ціною"", - пише Сергій Куюн.