За даними Міністерство інфраструктури, 80% таксистів в Україні працюють нелегально. Окрім того, більшість служб таксі вже давно працюють за принципом компаній, які просто надають інформаційні послуги з перевезення, а отже не несуть відповідальності за таксиста чи пасажира.

Напередодні у Києві сталася жахлива ДТП. Водій таксі на шаленій швидкості зіткнувся з опорою. Він загинув одразу. Пасажир чудом лишився в живих, проте йому під час зіткнення відірвало руку.

У больовому шоці постраждалий зміг розповісти, що водій був напідпитку. Все ж сів до нього в автівку, бо поспішав додому.

Читайте також: Як миколаївські нелегальні перевізники розправляються з надокучливими активістами: розслідування

У гонитві за грошима таксисти часто-густо працюють по 12-14 годин на добу, порушують правила дорожнього руху. От тільки у випадку ДТП пасажир стає жертвою. Компенсувати втрачене здоров'я чи навіть життя ніхто не буде. Одна з причин – таксисти, в більшості випадків, працюють нелегально.

Навіть якщо подивитися на переповнений автошлях, доволі важко спіймати поглядом хоча б одного таксиста. Більшість з них немає жодних розпізнавальних знаків – чи то шашки, чи то наклейки на автомобілі.

Служби таксі мають повне право на такий вид діяльності. Закон дозволяє. Максимум, що роблять служби, – систему рейтингу таксистів. Вона відсіює недобросовісних перевізників. Однак, якщо мова йде про ДТП, то тут служби умивають руки.

Будь-яка диспетчерська служба в Києві говорить, що до перевезення не має жодного відношення. Вони просто інформаційний сервіс, який з'єднав пасажира і водія. І вони просто заробили на поїздці своїх 10% чи 20%. Довести, що ця диспетчерська до цього перевезення причетна, майже неможливо,
– зауважив голова Української таксомоторної асоціації Андрій Антонюк.

В Міністерстві інфраструкутри планують восени зобов'язати таксистів легалізуватися та мати жовті номерні знаки. А також стягуватимуть з них податки. У вартість перевезення хочуть включити обов'язкове страхування пасажирів. А жовті номери дозволять таксистам їздити по смузі громадського транспорту.

Однак, такі новації вже не подобаються перевізникам. В Міністерстві очікують на опір з боку таксистів. Поки ринок в очікуванні шторму, самі пасажири мусять їздити на свій страх і ризик. Адже поки нових правил немає – людина може обрати їхати дорого на ліцензійному чи дешево та швидко на нелегальному таксі.

Читайте також: У Києві водій на іномарці "підкорював" сходи набережної: з'явилось феєричне відео