Проблема “євроблях”, а точніше доступності легкових автомобілів, має шанси на вирішення. У Верховній Раді прийняті за основу законопроекти, які пропонують скасувати вимоги “Євро” та встановити новий акциз за спеціальною формулою. Також відміна екостандартів не призведе у 2020-му (введення Євро-6) до фактично повного закриття можливості пригону бюджетних авто із-за кордону.
Читайте також: Репресій не буде - Гройсман пообіцяв не чіпати "євробляхерів"
Однак парк “єврономерів”, розмір якого сягає близько півмільйона автомобілів, є. І поки що на більшість “євроблях” почепити українські номери неможливо. Отже, перейдемо до головного питання: чи складають на водіїв нерозмитнених авто протоколи за порушення, і які фактичні розміри штрафів стягали у першому півріччі 2018 року за їзду на “євробляхах”? За цією інформацією ми звернулися до Державної фіскальної служби, яка надала офіційну відповідь.
Отже, впродовж січня-червня 2018 року за порушення термінів транзиту (ст. 470 Митного кодексу) митниками було оформлено 14 223 протоколи, за якими загальна сума накладених штрафів складає 92 млн грн. Тобто, в середньому одне транзитне порушення обходилось у 6470 грн.
Не оминули митники і “тимчасово-ввезених”: за порушення термінів, передбачених у статті 481 МКУ складено 3749 протоколів на загальну суму штрафів 49 млн грн. В середньому на одне авто випала чимала кара у розмірі 13 тисяч гривень.
Втім, у відповіді ДФС жодного разу не згадано про статтю 485 МКУ, якою встановлено штраф у розмірі 300% суми розмитнення за “ухилення від сплати митних платежів”.
Читайте також: Доступне розмитнення: що прийняли депутати
Отже, реальна картина із порушеннями, зафіксованими митниками у відношенні “євроблях”, тепер більш-менш зрозуміла. Залишається дочекатись вересня, коли, імовірно, питання із зміною правил розмитнення будуть врегульовані на законодавчому рівні, і громадянам не доведеться шукати “обхідні шляхи” щоб отримати у своє розпорядження доступне авто.