Було встановлено, що в середньому від електромобілів на 20% більше викидів СО2, ніж від дизельних машин. Самі по собі електромобілі не викидають в атмосферу нічого поганого, але електроенергія в акумуляторах під підлогою не береться з нізвідки, її виробляють електростанції.
Читайте також: Електромобілі можуть значно подешевшати
Втім, енергія для підзарядки – це лише вершина айсберга. Набагато більше енергії потрібно для видобутку та обробки літію, марганцю і кобальту – основних хімічних елементів, з яких робляться батарейки.
Таким чином, якщо припустити, що акумулятори в електромобілі прослужать 10 років, а середньорічний пробіг дорівнює 15 000 км, середні викиди СО2, які будуть припадати на частку одного з найпопулярніших і сучасних електромобілів - Tesla Model 3, дорівнюватимуть 156-181 г / км.
Для порівняння: дизельний Мерседес С220d - машина того ж класу і оснащення, що і Tesla Model 3 - викидає в атмосферу всього від 117 до 137 г / км СО2. Це приблизно на чверть менше електромобіля.
Читайте також: найбільш економічним електромобілем виявилась не Tesla.
А якщо взяти бензиновий Mercedes C300 - його викиди будуть 158 г / км - це нижня межа Тесли приблизно тієї ж потужності.
Викиди, які припадають на електромобілі діляться приблизно 50 на 50. Одна половина припадає на видобуток металів і виробництво акумуляторів, а інша - на їх підзарядку. Схоже, електромобіль - це точно не варіант. Все, що роблять електромобілі - це переносять джерела забруднень з міст і мегаполісів за місто. Тільки це і більше нічого.
У 2030 році будуть введені нові екологічні норми. І їм не зможе відповідати жоден з існуючих і навіть модернізованих двигунів внутрішнього згоряння, тому що межа викидів СО2 буде на рівні 59 г / км. Це еквівалентно витраті в 2,2 літра дизеля і 2,6 літрів бензину на 100 км. Іншими словами, на даному етапі розвитку це нездійсненно технічно.
Також цікаво: електромобіль вибухнув в гаражі, хоча він там навіть не заряджався