Дні перших снігопадів традиційно “вшановуються” великою кількістю зіткнень на автошляхах. Але цих неприємностей можна уникнути, якщо знати кілька "секретів".
Те, що перший снігопад приносить вибухове збільшення легких зіткнень автомобілів, легко пояснюється різкою зміною дорожніх умов. Але з іншого боку, автомобільна історія знає інші приклади. 3 вересня 1967 року Швеція за одну ніч перейшла з лівостороннього на правосторонній рух транспорту. При цьому обійшлося без жодного ДТП з важкими наслідками.
Навички зимової їзди водії пригадують швидко, головне – звернутися до цього досвіду до початку снігопаду та ожеледі, а не після.
Читайте також: Що відмовляє в автомобілі в снігопад
Так само без смертельних аварій відбувся перехід на рух іншою стороною вулиці в Ісландії (1968 р.) та на Окінаві (1974 р.). То невже україніці не могли б без сотень аварій зустріти перший сніг?
Могли б, якби не робили типових помилок:
Читайте також: Як я вижив в заметіль: розповідь заметеного
На заміських трасах перші зимові небезпеки набагато суворіші: через високу швидкість втрата контролю завершується масштабною аварією.
Як пряму причину перших зимових ДТП технічні чинники називають нечасто. Хоча насправді є кілька “дрібних” несправностей, які проявляються в першу чергу у зимових умовах. Наприклад, взимку важливо, що гальма спрацьовували синхронно на усіх колесах – інакше на слизькій дорозі машину може розвернути навіть при плавному пригальмовуванні.
В перші зимові дні у місті потрібна подвійна уважність: за себе і за сусіда по потоку, який може припуститися небезпечної для вас помилки.
Так само неприпустимо, щоб через порушену геометрію кузова чи неправильні кути встановлення коліс машина дорогою “йшла боком” – це пряма провокація несподіваного заносу на слизькій поверхні.
Ймовірність отримати легкий удар від колеги по транспортному потоку у перші день-два снігопадів об’єктивно дуже велика. І від участі в ДТП тут не застрахований навіть дуже обережний водій, адже це може статися через помилку іншого водія. Тому тим, кому дуже дорога цілісність його автомобіля, можна порадити у ці дні не користуватися власною машиною – поки всі призвичаюються до зимових умов і обставини на дорозі стабілізуються.
Читайте також: Що гірше для автомобіліста: ожеледь чи ожеледиця