10 квітня первісток Кременчуцького автозаводу і гордість української промисловості – самоскид КрАЗ–222 "Дніпро" відзначає 60-річний ювілей. Пригадаємо, чим був крутий цей легендарний самоскид, який в середині ХХ століття фактично побудував нашу країну.
Перша модель найбільшого "вантажного" автозаводу Європи КрАЗ-222 "Дніпро" – спочатку була... ЯАЗом. Десятитонний трьохосник з 6-циліндровим турбодизелем спроектували в Ярославлі, але незабаром передали на виробництво в Кременчук.
Самоскид став першим у цілій лінійці кременчуцьких вантажівок. Машина цілком відповідала вимогам часу і умовам, для яких призначалася: непоказна, але дешева у виробництві, проста, міцна і довговічна. А ще приголомшливо невибаглива і ремонтопридатна.
Читайте також: Що краще – український КрАЗ чи німецький Magirus-Deutz
Машина була задумана для роботи на великих і малих будівництвах, в тому числі й за відсутності кваліфікованого сервісу і доріг у звичному розумінні. КрАЗи-самоскиди прощали грубе поводження і постійні перевантаження – згідно архівних даних у віддалених районах КрАЗи систематично навантажували 12–14 тоннами замість 10 штатних.
“Дніпро” і його послідовники базувалися на лонжеронній рамі, ресорних підвісках, в рух його приводив тяговитий турбодизель об'ємом 6,9 л, потужністю 180 л. с. (при 2000 об/хв) і обертовим моментом 700 Нм (при 1000 об/хв). У десятиступеневій трансмісії працювала двоступенева “роздатка”, від якої відбирали потужність гідропідйомник кузова, а на версії з приводом 6х6 ще й передній міст та лебідка.
Основні деталі першого КрАЗу – як і багатьох наступних – були зроблені з великим запасом міцності, а для впевненого пуску в люті морози “Дніпро-222” мав чотири акумулятори і дві системи передстартового підігріву.
Читайте також: Що спільного у ЛуАЗ і Hummer
До 1964 року випустили 11641 самоскидів "Дніпро-222", які працювали на всіх найбільших будівництвах Союзу. Експортна версія моделі продавалася в 26 країн світу – Польщу, Об'єднані Арабські Емірати, Югославію, Східну Німеччину, Кубу, В'єтнам та ін.
“Дніпро-222” визначив концептуальну сутність всіх КрАЗів на роки вперед, і його ефективність і раціональність кременчужани зберегли аж до сьогоднішніх моделей.
Читайте також: Важкий інтернаціонал: яким був перший КрАЗ