Цьому популярному колись засобу підвищення комфорту приписували надзвичайну ефективність. Сучасні автомобілі стали більш "тихими", але додаткова шумоізоляція їм теж не завадить.
Навіть не всі інженери знають, наскільки важлива акустична складова у забезпеченні комфорту в автомобілі. Між тим, тут працює і психологічний чинник так званого сприйняття автомобіля. Якщо правильно “налагодити” шуми в машині, людям в її салоні машина здаватиметься не лише більш комфортною а і, наприклад, більш спортивною, динамічною.
Додаткова шумоізоляція при комплексному підході суттєво знижує шум в салоні. Але не всі користувачі автомобілів мають в цьому реальну потребу.
Читайте також: Музика в салоні: як самостійно організувати якісний в автомобілі
Але у випадку з тюнінговою, післяпродажною шумоізоляцією завжди йшлося саме про поліпшення комфорту. Про це ми і поговоримо тут.
Акустичний комфорт автомобіля визначається в першу чергу не якістю шумоізоляції його кузова. Боротьба за тишу в машині і поряд з нею розпочинається ще на етапі проектування кожного вузла. Оскільки робота всіх механізмів супроводжується тими чи іншими звуками, конструктори відразу вживають відповідних заходів. Але змусити агрегат працювати тихіше дуже не просто, тому всерйоз цим займаються лише при створенні дорогих преміальних авто. На решті моделей конструктивні заходи з притишення шумів лише часткові, але багато зроблено для шумоізоляції “населеного” відсіку. Власне, цим займаються і майстерні, які роблять “шумку” машинам клієнтів в якості тюнінгу.
Шуми викликаються вібраціями, які видають рухомі деталі. Тому на реальному авто правильно розпочинати роботу з придушення вібрацій.
Треба розуміти, що повністю придушити шуми в автомобілі неможливо. Але велику частину з них можна значною мірою зменшити, і це цілком реально для умов будь-якої майстерні а то й вашого власного гаража.
Боротися з шумами від окремих систем є сенс лише при обмеженому бюджеті. Але якщо вже салон розібрали, варто вкривати матеріалами всі поверхні.
Читайте також: Підозрілі звуки в авто: як повинні звучати агрегати
Зазначимо, що на практиці мало хто виконує шумоізоляцію лише якоїсь однієї зони. Коли вже власник знаходить кошти та час, наприклад, на демонтаж облицювання салону, то розбирається весь інтер’єр і машина “знешумлюється” уся.
Шум ударів коліс в нерівності тюнінговою шумоізоляцією прибрати майже неможливо, бо цей звук здебільшого передається на кузов через підвіску.
Боротьба з шумом у салоні автомобіля фактично починається з боротьби з вібраціями, які (можливо, ви не знали) і є початком усіх шумів. Тому спершу на метал кузова клеять важкий вібропоглинаючий матеріал з особливої мастики; іноді вона буває з додаванням бітуму. З одного боку на цих листах – шар клею, з іншого – м’яка металева фольга для зручності нанесення на кузов та захисту від пошкоджень.
Вважається, що важкий матеріал поглинає низкочастотну складову шумів. Його застосовують як перший шар на більшості поверхонь, які підлягають шумоізоляції, товщина на днищі кузова зазвичай 3 – 6 мм, на інших панелях – до 3 мм. Саме для днища деякі виробники пропонують мастично-бітумні листи, вони більш ефективні, але через наявність бітуму їх треба розігрівати перед тим, як прокатати валиком.
Асортимент вібро- та шумоізоляційних матеріалів дозволяє підібрати комплект для машини в залежності від бюджету і кінцевої мети.
На важку віброізоляцію клеять легкі шумоізоляційні мати зі спіненого матеріалу. Їхня товщина може сягати 20 мм (це вже на вибір), металевої фольги вони не мають, але з зовнішнього боку “пінка” захищена гладкою плівкою. На підлозі цей матеріал не використовують, певно, зрозуміло чому. Ці м’які матеріали поглинають шуми на середніх та високих частотах.
Маємо попередити про одну маловідому небезпеку, яку несе машині додаткова шумоізоляція. Перед приклеюванням будь-яких листових матеріалів треба ретельно знежирювати поверхню металу, щоб лист прилягав добре, без порожнин з повітрям. Інакше в цих “бульбах” розпочнеться корозія, яка непомітно “з’їсть” деталь кузова зсередини. Наскрізний отвір в таких випадках часто буває сюрпризом для власника.
Читайте також: Як зробити шумоізоляцію авто своїми руками