Сегмент мотоциклів — найбільш залежний від сезонності, серед усіх транспортних засобів. Ринок активізується влітку, та падає - у міжсезоння.
Загальний обсяг офіційно оформлених покупок мотоциклів усіх типів у вересні склав 7 тисяч. Ці обсяги менші, ніж були у попередньому місяці (серпні) на 18,1%, однак більші, ніж було торік у вересні-2024, на 11,2%. Наближення холодів бере своє, однак ця частина ринку все ж зростає, вважають експерти Інституту досліджень авторинку.
До речі Honda розробляє мотоцикли, які ніколи не впадуть
За окремими підсегментами динаміка торгів мотоциклами, де дуже чітко виражена сезонність, й першочергове значення має порівняння саме рік до року, виглядає наступним чином (М-М — у порівнянні до попереднього місяця, Y-Y — у порівнянні до такого ж періоду минулого року):
Саме у річних порівняннях у всіх трьох підсегментах числа зі знаком плюс.
На внутрішньому ринку першість утримує Honda, однак друге і третє місця за китайськими марками — Lifan та Geon, які з дуже невеликою різницею витіснили на четверту сходинку Yamaha. І цей процес не можна назвати боротьбою за споживача на «вторинці», яка може з місяця в місяць приносити різні результати, оскільки ринок максимально активно поповнюється новими мотоциклами переважно китайського виробництва, тому надалі ми бачитимемо японські, американські чи німецькі марки все нижче у списку.
У сегменті «пригнаних» — поки набір давно відомих «старожилів» ринку. Найбільше ввозять класичних «японців» — Honda, Yamaha, Suzuki та Kawasaki залишаються незмінною четвіркою лідерів, що обирають як новачки, так і досвідчені райдери. Є певна частка і мотоциклів «з характером»: Harley-Davidson упевнено тримається в середині списку, а Ducati, Indian, KTM і Triumph — нагадують, що для когось мотоцикл це не просто транспорт, а стиль життя. І попри вік, ці машини приїжджають з амбіціями на нове життя на українських дорогах. Нехай навіть у таких невеликих кількостях.
Також цікаво у BMW розробили мотоцикл для їзди без шолома
У сегменті нових мотоциклів в Україні за перше місце минулого місяця серйозно боролися аж три марки: Spark, Lifan та Musstang. Різниця виявилася буквально в кілька проданих мотоциклів, однак все ж вона є, і опираючись на неї ці марки й розміщені у Топ-10.
На відміну від попередніх періодів у десятці наймасовіших нових байків цього разу не знайшлося місця для когось іншого, крім китайських та індійських мотобрендів. Це ймовірно вказує на те, що переважно мотоцикли в Україні купують як основні транспортні засоби (коли можливості стримують купівлю автомобіля), а не як додаткові, для спорту, відпочинку чи розваг.